قدس آنلاین- تبریز: فرماندار شهرستان شبستر با بیان اینکه طی ۲ ساعت ۵۰ میلی‌متر باران در این شهرستان بارید، گفت: بارش باران شدید موجب جاری شدن سیل در چهار شهر این شهرستان شد.

بارش ۵۰ میلی‌متر باران طی ۲ ساعت/خسارت به بخش‌های کشاورزی، احشام و منازل + تصاویر
به گزارش قدس آنلاین از تبریز, سعید کاشانی  اظهار داشت: در بیست و نهمین روز از خردادماه، بارش سیل آسای باران در شهرستان شبستر مردم این شهرستان را غافلگیر کرد، به طوریکه طی دو ساعت بیش از 50 میلی‌متر باران در این شهرستان بارید.

وی افزود: بارش شدید باران موجب جاری شدن سیل در شهرهای شبستر، شندآباد، کوزه‌کنان و وایقان شده و موجب خسارت سنگینی شد.

کاشانی اضافه کرد: در پی بارش باران و جاری شدن سیل در برخی نقاط شهرستان شبستر نشست ستاد مدیریت بحران در محل فرمانداری شبستر با حضور مسئولان شهرستانی و استانی تشکیل شد و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

کاشانی تصریح کرد: بارش شدید باران موجب مسدود شدن جاده شبستر- سلماس و ارومیه برای ساعتی شد و خسارات فراوان به باغات، احشام و مزارع در این شهرستان شد.

وی خاطرنشان کرد: با بسیج تمام امکانات و کمک هلال احمر سیل در منطقه مهار و کنترل شده و وضعیت به حالت عادی بازگشته است.

فرماندار شبستر با اشاره به اینکه سیل به برخی منازل در این شهرستان و روستاها خسارت وارد کرده است, گفت: این سیل خسارت جانی نداشته اما خسارات مالی سنگینی به منطقه وارد کرده است.

کاشانی همچنین از خسارت به کوره‌های آجرپزی در شهر وایقان خبر داد و گفت: اکیپ‌های فنی برآورد خسارت از ساعات اولیه فردا مشغول به فعالیت شده و خسارات وارده را برآورد می‌کنند.

وایقان بیش از 350 واحد کوره‌پزی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.