قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی : با ورود پساب های صنعتی و خانگی به رودخانه ها و از آنجا به دریای خزر، بحث آلودگی شناگاهها چندسالی ست که مطرح شده است.

شناگاههای مازندران آلوده نیستند

پُرآب بودن و روان بودن رودخانه ها تاثیر زیادی در رقیق سازی آب سواحل و پاکیزه شدن شناگاهها دارد که با بارندگی های خوب سالجاری و خروشان بودن رودخانه های مازندران، این نگرانی ها تا حدودی برطرف شده است.

در این رابطه نظر مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران را جویا شدیم که در این رابطه دکتر مهردادی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین می گوید: شناگاههای مازندران آلوده نیستند و مردم نگران این موضوع نباشند.

دکتر مهردادی می افزاید: خوشبختانه در 50 نقطه از سواحل خزر از گلوگاه تا رامسر، پایش و نمونه برداری صورت گرفت و تنها یک شناگاه به نوعی وضعیت مناسبی نداشت.

مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه درصدد هستیم تا میزان این پایش ها و بررسی ها را افزایش دهیم، اضافه می کند: انتظار داریم با افزایش آب رودخانه ها، رقیق سازی لازم در سواحل صورت گیرد.

دکتر مهردادی در رابطه با وضعیت ساماندهی زباله های استان می گوید: طرح جامع پسماند باید عملیاتی شود و در این راستا اقداماتی نیز صورت گرفته است.

وی مهمترین مشکل به سرانجام نرسیدن ساماندهی زباله ها را کمبود اعتبار شهرداری های استان می داند و می افزاید: با تزریق اعتبارات می توان این معضل را برای همیشه مرتفع نمود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.