قدس آنلاین - ایلام: استاندار ایلام گفت: اصناف و بازاریان نقش عمده ای هم در پیروزی انقلاب اسلامی و هم در دفاع مقدس داشته اند.

بازاریان نقش مهمی در انقلاب داشته اند

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمدرضا مروارید در آیین تجلیل از فعالان نمونه حوزه صنعت، معدن و اصناف ایلام با بیان اینکه اصناف و بازاریان بیشتر از هر قشری پایبند اخلاق هستند، اظهارداشت: اصناف و بازاریان ثابت کرده اند که بیشتر از هر قشری در جامعه پایبند به اخلاق حسنه و نیکو هستند.

وی با اشاره به اینکه در زمانی که جمعیت شهر ایلام 30 هزار نفر بود افرادی بودند که تلاش می کردند در حرفه و کارشان نوآوری داشته باشند، افزود: اصناف و بازاریان سعی کنند برای جلب و رضای مردم حرفه و شغل خود را به روز کرده و همگام با پیشرفت های جدید در حوزه اقتصاد و فناروی پیشتاز این عرصه باشند.

استاندار ایلام با بیان این مطلب که در دولت یازدهم در دهلران پالایشگاه گاز و پتروشیمی در مهران پالایشگاه نفت و پتروشیمی و در ایلام پتروشیمی ایجاد یا توسعه خواهد یافت که پس از ماه مبارک رمضان کار اجرایی این طرح ها آغاز می شود، خاطرنشان ساخت: ظرفیت ها و مزیت های فراوانی در استان وجود دارد که تاکنون آنگونه که شایسته ایلام و مردم این منطقه از میهن اسلامی بوده از این توانمندی ها استفاده نشده است.

محمدرضا مروارید به ظرفیت ایلام در حوزه عتبات عالیات اشاره کرد و بیان داشت: این همه زائر سالانه برای زیارت عتبات عالیات می آیند و از ایلام به عراق سفر می کنند اما تاکنون هیچ جای مناسبی برای استراحت و اسکان آنها که همه امکانات رفاهی را داشته باشد در مسیر سفر از ایلام تا مهران ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه سالانه 30 هزار میلیارد ریال پول وارد استان می شود که اگر در استان رسوب شود می توانیم 100 هزار میلیارد ریال ظرفیت جدید ایجاد کنیم، تصریح کرد: در حوزه صنایع کوچک و متوسط ظرفیت برای کار و فعالیت در استان بیشتر از دیگر بخش ها است و به جای اینکه سه هزار میلیارد ریال برای ساخت پتروشیمی هزینه شود که 200 فرصت شغلی ایجاد می کند با ده ها برابر کمتر از این عدد می توان صنایع کوچک و متوسط ایجاد کرد که چندین برابر این رقم اشتغال ایجاد می کند.

استاندار ایلام با تأکید بر اینکه ایلام استان پر ظرفیتی است که همه گونه فرصت و ثروت دارد، بیان داشت: باید تلاش کنیم برای اقتصاد مقاومتی در استان صنایع و واحدهای تولیدی راکد که توان تولید و تقاضا دارند را احیا و فعال کنیم.

محمدرضا مروارید به بازار مناسب عراق اشاره کرد و اضافه کرد: ما در زمینه بازار عراق به ویژه استان های مرزی این کشور ضعیف عمل کرده ایم و نیاز است برای صدور تولیدات استان برنامه ریزی بهتری انجام شود.

وی مشکل صادرات به عراق را استاندارد بودن کالاهای صادراتی عنوان کرد و یادآور شد: برای رفع این معضل نیاز است بهترین و جالب ترین روش های تولید کالا بکار گرفته شود.

گفتنی است در پایان این آیین از فعالان حوزه اصناف، بازاریان، صنعتگران و معدنکاران استان ایلام با اهدا لوح تقدیر، قدردانی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.