مدیرمسئول روزنامه خراسان با بیان اینکه تجربه نشان داده است سعودی‌های ترسو فقط زبان تهدید را می‌فهمند نوشت: لذا به نظر نمی‌رسد جرات کنند، از خط قرمز سردار ایرانی یعنی تجاوز به حریم رهبر شیعیان بحرین عبور کنند.

 سعودی‌های ترسو فقط زبان تهدید را می‌فهمند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمد سعید احدیان مدیرمسئول روزنامه خراسان در یادداشتی در خصوص بیانیه سردار سلیمانی خطاب به سران آل خلیفه بحرین با عنوان "آل‌خلیفه در شوک هشدار سردار ایرانی" نوشت:

بیانیه بی‌سابقه سردار قاسم سلیمانی به  رژیم آل خلیفه ابتدا خیلی غیرمنتظره به نظر آمد اما صدور بیانیه وزارت خارجه در انتقاد از رژیم آل خلیفه، نشان داد این تصمیم در سطحی ملی برای جلوگیری از اجرایی شدن نقشه‌ای خطرناک علیه مردم بحرین صورت گرفته است.

موضوع چندان پیچیده نیست، بعد از جریان بیداری اسلامی، مردم مظلوم بحرین به صورتی مسالمت آمیز و با رفتاری نجیبانه، برای حداقل های حقوق مدنی خود تلاش کردند اما با سرکوب وحشیانه حاکمان دست نشانده و ارتش آل سعود روبه رو شدند. از طرفی سکوت سهمگین سازمان های بین المللی یا حقوق بشری نیز شرایط را بر مردم بحرین، روز به روز سخت تر کرد.

 رسوایی و حقیر شدن سازمان ملل به دلیل خارج کردن اسم کشور سعودی از لیست جنایت علیه کودکان و زنان، آن هم به خاطر یک مشت دلار؛  این پیام را به رژیم کودک کش آل سعود داد که به راحتی می توانند با پشتیبانی سازمان ملل، آمریکا و ... حرکت جدیدی را علیه مردم مظلوم بحرین آغاز کنند. مردمی که حتی جمهوری اسلامی ایران نیز، نتوانسته بود به دلیل مصالحی کلان تر، از آنها حمایت کند.

در این وضعیت رژیم آل خلیفه دست به تصمیم خطرناکی زد و با لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم به عنوان یکی از برجسته ترین عالمان شیعی کشور بحرین برای تجاوز به حریم این عالم مردمی مقدمه چینی کرد تا بتواند در گام های بعدی به حذف این شخصیت پرنفوذ و محبوب از معادلات بحرین دست بزند.

در این شرایط بیانیه سردار سلیمانی با فاصله چند ساعت از انتشار خبر لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم این پیام را نه فقط به آل خلیفه و آل سعود بلکه به حامیان بین المللی آنها داد که اینگونه نیست که اگر هر ظلمی و در هر حدی صورت گیرد سیاست مردم بحرین، رفتار مسالمت آمیز باشد. کشوری که اکثریت مطلق  آن مخالف رژیم حاکم هستند، اگر وارد مرحله حرکات مسلحانه شود، هیچ ارتشی حتی ارتش متعلق به کشوری دیگر، نمی تواند با آن ها مقابله کند. مردم بحرین دیگر بیشتر از این چیزی برای از دست دادن ندارند، هر قدر نجیبانه رفتار کرده اند، اتفاقی در مجامع بین المللی یا رسانه های به اصطلاح آزاد و مستقل دنیا، به نفعشان صورت نگرفته است لذا اگر این رژیم به خط قرمز مردم بحرین وارد شود، استراتژی آن ها تغییر خواهد کرد و بیانیه سردار سلیمانی نیز نشان داد ظرفیت‌های لجستیکی  این کار در بحرین وجود دارد.

البته تجربه نشان داده است سعودی های ترسو فقط زبان تهدید را می فهمند لذا به نظر نمی رسد جرات کنند، از خط قرمز سردار ایرانی یعنی تجاوز به حریم رهبر شیعیان بحرین عبور کنند.

در هرصورت آل سعود و آل خلیفه در شوک هشدار سردار به سر می برند، چه تصمیم به ادامه برخورد با شیخ عیسی قاسم بگیرند و چه از تصمیم خطرناک خود عقب نشینی کنند، دیگر بحرین همانند یمن برایشان امن نخواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.