رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان مشهد از اجراي فاز دوم مرمت هتل تاريخي پارس در مشهد خبر داد و گفت: فاز دوم مرمت اين هتل تاريخي در مشهد از مدتي پيش آغاز و به زودي به پايان مي رسد.

فاز دوم مرمت هتل تاريخي پارس در مشهد/ آماده سازي هتل در راستاي اجراي برنامه هاي مشهد ۲۰۱۷

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، احمد ديناري با اعلام اين خبر افزود: مرمت اين هتل تاريخي كه در محور فرهنگي ميدان شهداء به سمت ميدان ده دي واقع شده به عنوان يكي يا برنامه هاي اجرايي اداره كل ميراث فرهنگي خراسان رضوي براي مشهد 2017 درحال اجراست.
وي افزود: محور ميدان شهداء به سمت ميدان ده دي يك مسير فرهنگي و تاريخي در مشهد مقدس است كه بخش زيادي از خاطرات مشهد قديم در اين خيابان واقع شده است.
ديناري گفت: بر همين اساس فاز دوم مرمت اين هتل تاريخي در مشهد آغاز و به زودي به پايان خواهد رسيد.
وي خاطر نشان كرد: اين هتل تاريخي بعد از مرمت به عنوان جاذبه ميراث فرهنگي و يكي از جاذبه هاي جديد گردشگري در مشهد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
يادآور مي شود، اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ستادی ویژه " مشهد‌٢٠١٧ " تشکیل شده که محور عمل آن توجه به هویت فرهنگی و میراث تاریخی شهرمان است كه دو محور در بافت قدیمی و تاریخی شهر مشهد برای حفظ و تثبیت انتخاب شده است.
محور اول حدفاصل میدان شهدا تا میدان ده‌دی را شامل می‌شود که در مسیر آن بانک ملی، خانه ملک، ساختمان مشهور به دارایی، باغ ملی، کلیسا، خانه‌های تاریخی موجود در خیابان جنت، هتل پارس و... به عنوان شاخصه‌های اصلی این محور تاریخی قرار گرفته‌اند و باید برای آن‌ها، طرح‌های شناسایی، مستند‌سازی و عملیاتی‌مان به مرحله اجرا درآيد.
هتل تاريخي پارس مشهد واقع در خیابان امام خمینی ( ارگ سابق ) در سال ۱۳۱۶ هجری توسط یک معمار روس و به سبک روسی و به عنوان اولین مکان اقامتی با شیوه های پذیرایی به سبک مدرن و امروزی در مشهد ساخته شده است

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.