مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعیت ثبت احوال با بیان اینکه آمار تجرد در سن متعارف ازدواج در خانم‌ها ۱۰۰ هزار نفر بیش از آقایان است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده آمار مردان مجرد بیش از زنان شود.

آمار مجرد‌ها در کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آنا،علی اکبر محزون درباره آمار مجردهای کشور، گفت: به صورت کلی افرادی که تاکنون هرگز ازدواج نکرده‌اند و افرادی که همسرانشان فوت و یا طلاق گرفته‌اند جزو افراد مجرد کشور محسوب می‌شوند اما در آمارهای کشوری وقتی از تجرد صحبت می‌شود، منظور فقط افرادی است که تاکنون هرگز ازدواج نکرده‌اند.
وی افزود: در سرشماری نفوس چهار گزینه هرگز ازدواج نکرده، دارای همسر، نداشتن همسر به دلیل فوت و طلاق مطرح می‌شود که تمام افراد بالای 10 سال در هرگز ازدواج نکرده‌ها ثبت می‌شوند اما نمی‌توان بر این اساس افراد مجرد در آستانه ازدواج را تعیین کرد.
مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعیت ثبت احوال در ادامه تصریح کرد: به همین دلیل برای اعلام آمار افراد مجرد، سن متعارف ازدواج (بیشترین سن ازدواج در سال‌های اخیر) را در نظر گرفته‌ایم که از کل ازدواج‌های صورت گرفته در آقایان 84.3 درصد در 20 تا 34 سالگی و 78.7 درصد خانم‌ها در سن 15 تا 29 سالگی بوده‌اند.
محزون یادآور شد: بر این اساس می‌توان گفت 5 میلیون و 570 هزار آقا در 20 تا 34 سالگی و 5 میلیون و 670 هزار خانم در 15تا 29 سالگی مجرد هستند.
وی با بیان اینکه این اختلاف 100 هزار نفر آمار چندان قابل توجهی محسوب نمی‌شود، گفت: طی سال 90، تجرد در خانم‌ها بسیار بیش از این مقدار بوده و اکنون این اختلاف کاهش یافته و پیش بینی می‌شود تجرد در سال‌های آینده در آقایان از خانم‌ها پیشی بگیرد.
مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعیت ثبت احوال در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: آمار افراد مجرد بالای سن متعارف تا قبل از 50 سالگی یک میلیون و 300 هزار نفر است که تاکنون هرگز ازدواج نکرده‌اند که 120 هزار نفر از این جمعیت آقا و 980 هزار نفر خانم هستند یعنی تقریبا آمار زنان مجرد در این سن سه برابر آقایان است.
محزون در پایان خاطرنشان کرد: آمار افراد مجرد بالای 50 سال نیز 152 هزار نفر است که 62 هزار نفر آقا و 90 هزار نفر خانم هستند یعنی آمار زنان مجرد در این سن 1.5 برابر آقایان است.


 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.