گروه «جامعه» قدس آنلاین/ محبوبه علی‌پور: آزمایشگاه مرجع سلامت کشور برای سومین سال پیاپی، لوح کیفیت خدمات آزمایشگاهی را به بیمارستان رضوی اهدا کرد.

دریافت لوح کیفیت خدمات آزمایشگاهی از سوی بیمارستان رضوی

دکتر فرید فرخی، متخصص آسیب‌شناسی تشریحی و بالینی با بیان این مطلب گفت: آزمایشگاه بیمارستان رضوی از بدو فعالیت خود همسو با برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی بر بهره‌گیری از نیروهای متخصص وکارآمد در کنار تجهیزات به‌روز تأکید داشت. از این رو طی این سال‌ها دوره‌های آموزشی متعددی برای ارتقای دانش و مهارت پرسنل به اجرا درآمد.

رئیس آزمایشگاه بیمارستان رضوی افزود: از علل مؤثر در بهبود عملکرد آزمایشگاه‌های بالینی، تعامل همه جانبه و نقش آفرینی سه عنصر بهره‌مندی از پزشکان متخصص و پرسنل توانمند، به کارگیری تجهیزات و امکانات پیشرفته و همچنین مدیریت کیفیت است تا بتواند خدمات قابل قبولی به بیماران ارایه کند.

وی به نحوه دریافت لوح کیفیت مرجع سلامت در سه سال پیاپی اشاره کرد و گفت: از سال۱۳۸۹ روند استانداردسازی خود را آغاز کردیم که در سال۱۳۹۳ برای اولین بار در شرق کشور موفق به دریافت لوح کیفیت مرجع سلامت شدیم که طی سه سال گذشته نیز این لوح تمدید شده است. ناگفته نماند که دریافت این لوح در واقع تأییدی است بر اعتبار خدمات آزمایشگاه بیمارستان رضوی، زیرا این لوح نمونه بومی سازی شده از ایزو ۱۵۱۸۹ بین المللی است که در سراسر دنیا در آزمایشگاه‌ها مورد تأکید بوده و نشان‌دهنده مدیریت کیفیت است.

 وی با تأکید بر اینکه در سال ۱۳۹۳ بیمارستان رضوی هشتمین آزمایشگاهی بود که موفق به دریافت این لوح شده، افزود: اعتبار بخشی، زیرمجموعه استانداردسازی آزمایشگاه‌ها به شمار می‌رود، از این رو کسب چنین استانداردهایی در ارتقای اعتباربخشی مراکز درمانی نیز مؤثر خواهد بود.

این متخصص آسیب‌شناسی تشریحی و بالینی ادامه داد: در آزمایشگاه بیمارستان رضوی سعی شده در دو محور خدمات برتری را ارایه کنیم و حتی ساده‌ترین آزمایش‌ها که در دیگر مراکز نیز انجام می‌شود، با بالا‌ترین کیفیت صورت می‌گیرد. همچنین آزمایش‌های نادر و فوق تخصصی که از سوی پزشکان توصیه می‌شود و در دیگر مراکز درمانی شرق کشور امکان انجام آن وجود ندارد، در این مرکز انجام می‌شود.

دکتر فرخی همچنین گفت: خدمات آزمایشگاهی در بیمارسان رضوی در سه زیرمجموعه انجام می‌شود که می‌توان به آزمایش‌های کلینیکال شامل بانک خون، بیوشیمی، ایمونولوژی و هورمون‌شناسی، میکروب‌ شناسی و خون‌شناسی اشاره کرد. همچنین آزمایش‌های پاتولوژی که به بررسی بافت‌های جدا شده از بدن می‌پردازد و آزمایش‌های ژنتیک و مولکولی جزیی از این آزمایش‌ها به شمار می‌آید. در تمامی این بخش‌ها و همچنین آزمایشگاه مجهز بخش پزشکی هسته‌ای که مشغول خدمات دهی در زمینه دستگاه «پت اسکن» است، کنترل کیفی در بالا‌ترین سطح و در تمام مراحل جزو جدایی ناپذیر فعالیت‌هاست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.