قدس آنلاین- تبریز: معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اولویت اقامت برای مسافران تابستانی هتل‌ها، میهمان‌پذیرها و در صورت تکمیل ظرفیت مدارس است و به هیچ وجه نباید مسافران در چادرها اقامت کنند.

گردشگران نباید در چادر اقامت کنند/ برخوردهای نامناسب اصلاح شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدصادق پورمهدی ظهر امروز در جلسه ستاد سفرهای استانی اظهار داشت: ستاد سفرهای نوروزی و تابستانی بهانه‌ای است برای توسعه صنعت گردشگری و چرخیدن چرخ‌های اقتصادی جامعه و نباید با اقامت مسافران در چادرها علاوه بر خدشه‌دار کردن چهره شهر مسائل امنیتی و اجتماعی متعددی را به بار آورند.

وی با بیان اینکه یکی از بحث‌های اقتصادمقاومتی در شهرها و روستاها فعال‌سازی حوزه گردشگری است، افزود: شرایط کشور و منطقه به گونه‌ای است که یکی از ممرهای درآمدی کشورها بحث گردشگری است و در کشور ما نیز بستر آماده است تا گردشگری داخلی و خارجی را توسعه دهیم.

پورمهدی با اشاره به آغاز فعالیت بوم‌گردی در نقاط مختلف کشور، خاطرنشان کرد: باید مسافر به شهر ما زیاد مراجعه کند تا منجر به چرخیدن اقتصاد جامعه شود؛ وظیفه ما آماده‌سازی بسترهای لازم و تامین امنیت جهت حضور مسافران است اما در برخی مواقع رفتارهایی صورت می‌گیرد که مسافران رغبتی برای حضور دوباره نمی‌یابند که این رفتارهای نامناسب باید اصلاح شود.

این مسئول تاکید کرد: اولویت اقامت برای مسافران هتل‌ها و میهمان‌پذیرها است و اگر تکمیل ظرفیت شد در مدارس باید اسکان یابند و به هیچ وجه نباید مسافران در چادرها اقامت کرده و علاوه بر خدشه‌دار کردن چهره شهر مسائل امنیتی و اجتماعی متعددی را به بار آوردند.

وی با بیان اینکه ما در رفتارهای فرهنگی مشکل داریم و لازم است در این عرصه شعارهایی انتخاب کنیم و اخلاق‌مداری را در برخورد با مسافران و گردشگران رعایت کنیم، اضافه کرد: ما سال 2018 را در پیش داریم و اگر برخوردهای نامناسب را اصلاح نکنیم هر قدر هم که در زمینه‌های سخت‌افزاری سرمایه‌گذاری کنیم راه به جایی نخواهیم برد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: به بحث گردشگری نباید نگاه تفننی داشته باشیم بلکه امر واجبی است که منجر به توسعه اقتصادی جامعه نیز می‌شود.

پورمهدی یادآور شد: حمل و نقل عمومی ما بد نیست ولی اگر بتوانیم مسافرت‌های بین شهری را با حمل و نقل عمومی مثل قطار و هواپیما ساماندهی کنیم آمار تصادفات کاهش می‌یابد و رفاه حال مسافران نیز بیشتر است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم راه‌اندازی نمایشگاه‌های مختلف عرضه محصولات و افزایش تعداد این نمایشگاه‌ها برای ایجاد اشتغال مطلوب، تاکید و تصریح کرد: سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین راهی باید به صورت دائمی فعال باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.