قدس آنلاین- تبریز: عضو شورای شهر تبریز گفت: روند بازسازی سینما ۲۹ بهمن تبریز قرار بود با اعتبار یک میلیارد تومانی در سال جاری آغاز شود اما به علت عدم اتمام نوسازی سینما قدس، بازسازی سینما ۲۹ بهمن به سال آینده موکول شد.

سینما ۲۹ بهمن در سال آینده بازسازی می‌شود/ احداث ۳ سینمای جدید در تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سعید حاجی‌زاده با اشاره به وضعیت نامناسب اکثر سینماهای تبریز و عدم وجود استانداردهای لازم، اظهار داشت: مشکل سالن‌های سینما فقط به تبریز خلاصه نمی‌شود و ما با یک مسئله ملی مواجه هستیم؛ سینماها در شهرهای بزرگ یا تعطیل هستند و یا به علت فرسودگی تجهیزات از کیفیت صدا و تصویر مناسبی برخوردار نیستند.

وی خاطرنشان کرد: از اول آغاز به کار شورای چهارم رسیدگی به وضعیت سینماها در دستور کار قرار گرفت و ما به دنبال این بودیم که پردیس سینمایی که شامل گالری‌ها، سینما و سالن تئاتر می‌باشد را احداث نماییم؛ اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که سینماهای فعلی را نوسازی کنیم.

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه بازسازی سینما قدس با اختصاص اعتبار یک میلیارد تومانی در سال گذشته آغاز شد، اذعان داشت: این سینما شامل گالری‌های مختلف خواهد بود و در صورت بهره‌برداری شاید بتوان از آن به عنوان یک پردیس سینمایی کوچک یاد کرد.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز ما برای نوسازی سینما 29 بهمن مبلغ یک میلیارد تومان بودجه در نظر گرفتیم؛ اما باتوجه به اینکه اعتبار تخصیص یافته برای اتمام سینما قدس کافی نبود، احتمالا مبلغ در نظر گرفته شده برای سینما 29 بهمن در سینما قدس هزینه شود و در سال آینده شاهد بازسازی 29 بهمن باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا، ادامه نوسازی سینماها را در توسعه تبریز موثر دانست و عنوان کرد: در پروژه بلوک گلستان، شهرک خاوران و هتل لاله تبریز نیز سینما و سالن تئاتر در حد استانداردهای لازم احداث خواهد شد تا تعداد سطح کیفی و کمی سالن‌های نمایش ارتقاء یابد.

وی در پایان افزود: اگر بخش خصوصی وارد کار شود، شورا این آمادگی را دارد که با ارائه بسته‌های تشویقی به روند بازسازی و ساخت سینماهای جدید در تبریز سرعت بخشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.