عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه آیت الله عیسی قاسم دریچه امنیت در بحرین است، از سازمان ملل متحد، اتحادیه عرب و سازمان های بین المللی و منطقه ای توقف اقدامات ظالمانه در بحرین را خواستار شد.

عمار حکیم: آیت الله عیسی قاسم دریچه امنیت در بحرین است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری مرآة البحرین، عمار حکیم در مراسمی به مناسبت تولد امام حسن مجتبی (ع) گفت: بحرین به عنوان یک کشور کوچک دارای تنوع مذهبی است و باید مردم درک شوند و خواسته ‌های قانونی آنها برآورد شود؛ اما آنچه رخ می‌دهد مایه ایجاد نگرانی و تاسف است.
وی افزود: برخی می ‌گویند چرا در امور بحرین دخالت می ‌کنید، در حالی که در طول 13 سال کشورها در امور عراق دخالت کرده ‌اند، با این وجود ما می ‌پذیریم، شرح می ‌دهیم و تبیین می ‌کنیم، حتی چند روز قبل حیدر العبادی نخست وزیر عراق هیأت‌هایی را به کشورهای عربی برای توضیح درخصوص عملیات فلوجه فرستاد و یکی از مسئولیت‌های ما این شده است که در مورد آنچه که رخ می ‌دهد، به اطراف خود در کشورهای عربی توضیح دهیم.
رئیس مجلس اعلای عراق ادامه داد: چرا طرف دیگر این حق را دارد که نگران شود، توضیح بخواهد، انتقاد کند و شخصیت‌ هایی را به حضور بپذیرد که دستگاه قضایی عراق حکم‌ هایی علیه آنها صادر کرده و این اقدام را مداخله در امور عراق به شمار نمی ‌آورد، در حالی که ما شاهد اموری هستیم که در کشورهای دیگر باعث نگرانی ما می ‌شود و نباید صحبت کنیم و این یک تناقض است.
وی اظهار داشت: ما در محیطی یکپارچه و نظامی درهم تنیده زندگی می‌ کنیم که از همدیگر تاثیر می ‌پذیرد و از این اقدامات در بحرین بوی طایفه گرایی به مشام می ‌رسد و این امر بر ما در عراق تاثیر می ‌گذارد.
عمار حکیم تاکید کرد: ما حق داریم که نگرانی و تاسف خود را نسبت به آنچه که در کشورها رخ می ‌دهد ابراز کنیم؛ چرا که جمعیت «الوفاق» بحرین نماد میانه روی و اعتدال است و زمانی که تعلیق می شود در حقیقت اعتدال در این کشور به حال تعلیق در می آید.
رئیس مجلس اعلای عراق در مورد رهبران شیعیان بحرین گفت: شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق از شخصیت‌های میانه رو است و پیش از این درخواستی برای تجدید نظر در حکم وی برای کاسته شدن حکم او مطرح شد؛ اما حکم وی دو برابر شد و این پدیده ‌ای بسیار عجیب و غریب است.
عمار حکیم با بیان اینکه شیخ عیسی قاسم بر مسالمت آمیز باقی ماندن اعتراضات اصرار داشت، گفت: وی دریچه امنیت در تظاهرات بود و در حال حاضر تصمیمی برای سلب تابعیت او صادر شده و چه کسی حق دارد که هویت ملی را از شخص دیگری سلب کند، چگونه هویت او سلب شده است و چه صلح و گفت ‌وگو و سازگاری در بحرین در سایه این اقدامات خودکامانه وجود دارد.
وی افزود: ما تاسف و نگرانی خود را در قبال چنین اقداماتی ابراز می ‌کنیم و خواهان این هستیم که صدای عقل و حکمت از سوی همگان ارجحیت داده شود و ما از رهبری بحرین انتظار داریم شاهد تشدید اوضاع نباشیم. ما خواهان برخورد حکیمانه هستیم.
رژیم آل خلیفه روز دوشنبه، تابعیت آیت الله عیسی احمد قاسم رهبر شیعیان بحرین را لغو کرد .
حاج شیخ عیسی احمد قاسم درازی بحرانی معروف به شیخ عیسی قاسم ٬عالم برجستهٔ شیعه، رهبر شیعیان بحرین و رهبر معنوی انقلاب بحرین است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.