قدس آنلاین: معاون هماهنگي امور عمراني استانداري خراسان شمالي ضرورت جمع آوري وسايل بازي غيراستاندارد در استان را ضروري عنوان كرد.

ضرورت جمع‌آوري وسايل بازي غيراستاندارد در خراسان شمالي

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، علي نيا در نخستين كارگروه استاندارد سازي كالا و خدمات گفت: وجود وسايل بازي غيراستاندارد در خراسان شمالي تهديدي براي سلامت كودكان است.

وي بيان داشت: به همين خاطر بايد وسايل بازي غيراستاندارد در خراسان شمالي توسط دستگاه هاي ذيربط جمع‌آوري شود.

علي نيا گفت: لازم است تا به هنگام خريد و تامين وسايل بازي كودكان در بوستان‌ها، مهدهاي كودك مسئله استاندارد و كيفيت اين وسائل مورد توجه قرار بگيرد.

وي تصريح كرد: ممكن است به خاطر عدم توجه به مسئله استاندارد وسائل بازي كودكان جان آنان به خطر بيفتد از اين رو بايد اين مسئله جدي گرفته شود.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري خراسان شمالي گفت: اساسا نبايد نسبت به اهميت استاندارد بي‌تفاوت باشيم.

علي نيا  با يادآوري اينكه امروزه نقش استاندارد و اهميت جايگاه آن بر هيچ فردي پوشيده نيست اظهار داشت: به طور قطع استاندارد در تمام ابعاد زندگي مردم نقش مهم و اساسي ايفا مي‌كند

وي افزود:بايد سياست گذاري درستي در راستاي فرهنگ سازي نهادهاي دولتي و تشكلات فعال در سطح جامعه اتخاذ شود تا بتوانيم در سايه ارايه خدمات باكيفيت مباحث سلامت جامعه را تامين كنيم.

وي خاطرنشان كرد: دستگاه هاي اجرايي مرتبط با تجهيزات ورزشي و مراكز تفريحي و شهرهاي بازي، تجهيزات بازي مهدهاي كودك و مراكز پيش دبستاني به رعايت الزامات استانداردهاي مربوطه و رفع نواقص بازرسي ها و براي مراكز جديد، الزام خريد تجهيزات استاندارد، مكلف هستند

مدير كل استاندارد خراسان شمالي نیز هدف از برگزاري اين كارگروه را تبيين راهبردها و اولويت هاي نظام استانداردسازي و تنظيم سند چشم انداز توسعه كيفيت كالا و خدمات، متناسب با شرايط و مزيت هاي خاص استان جهت ارائه به شوراي استاندارد استان عنوان کرد.

مهمان نواز در ادامه تصريح كرد: بررسي سطح فرهنگ استاندارد در جامعه و شرايط پيشنهادات لازم در جهت آموزش و افزايش آگاهي هاي عمومي و تخصصي در راستاي استاندارد و كيفيت، نحوه هماهنگي بين دستگاه هاي مرتبط با حقوق مصرف كنندگان به منظور بهبود نظام نظارت و بازرسي استاندارد و كيفيت و تقويت حقوق مصرف كننده در سطح استان و ايجاد بسترهاي مناسب به منظور تسريع در روند رسيدگي به شكايات مصرف كنندگان در ارتباط با مقررات و ضوابط استاندارد از ديگر اهدف اين كارگروه دانست.

گفتني است: تسريع در استانداردسازي مخازن سوخت خودروهاي CNG ، استانداردسازي تجهيزات تفريحي، ورزشي و بازي و مهلت 3ماهه به تمامي مهد كودك هاي استان در راستاي استاندارد سازي تجهيزات بازي از جمله مصوبات اين كارگروه بود

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.