قدس آنلاین - گیلان - حسن شکری : مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد گفت: پرداخت زکات در قرآن کریم بسیار تأکید شده و جزء تکالیف اقتصادی مسلمانان است.

تبیین فرهنگ زکات توسط ۶۵ مبلغ در گیلان

نجفعلی انتظاری با موضوع زکات ترویج این فریضه مهم را اقدامی ارزشمند خواند و اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در ترویج زکات مهم است.

وی زکات را در گذشته امری فراموش‌شده خواند و افزود: با احیای امر زکات در سال 90 که با تصویب مجلس صورت گرفت و اجرایی شده، کمیته امداد به عنوان مسؤول دبیرخانه زکات معرفی شد.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد زکات را در برگیرنده تمام موارد دانست و گفت: حتی ترویج علم و تشر خبر توسط خبرنگاران نیز به نوعی زکات محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه خداوند زکات فطریه را شرط قبولی روزه قرار داد، تصریح کرد: پرداخت زکات در قرآن کریم بسیار تأکید شده و جزو تکالیف اقتصادی مسلمانان است.

انتظاری پرداخت زکات را موجب برقراری عدالت اجتماعی و آثار سازنده اخلاقی ذکر کرد و گفت: ادای وظایف مسلمانان در پرداخت زکات موجب برقراری عدالت اجتماعی می‌شود.

 تبیین فرهنگ زکات توسط 65 مبلغ در گیلان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان نیز در نشست مذکور جایگاه این استان در پرداخت زکات را پنجم کشوری عنوان کرد و گفت: امسال 65 نفر مبلغ وظیفه ترویج و تبیین فرهنگ زکات را در گیلان به‌عهده دارند.

علیرضا محمدی با بیان اینکه 966 مسجد در گیلان در بحث زکات فعال هستند، اظهار کرد: این مساجد در زمینه اطعام نیازمندان و دریافت فطریه فعالیت خوبی دارند.

وی به دریافت زکات محصولات کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: زکات جمع‌آوری شده در هر منطقه صرف نیازمندان همان منطقه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان حدود 60 درصد زکات گیلان را به صورت غیر نقدی و شامل اقلامی مانند برنج عنوان کرد و متذکر شد: سال گذشته حدود 7 میلیارد تومان زکات در گیلان جمع‌‌آوری شده و پیش‌بینی امسال، 8 میلیارد تومان زکات در استان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.