پیشنهاد سردبیر

رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان در یک ضیافت افطاری با شماری از نمایندگان حزب الله لبنان دیدار و مسائل داخلی این کشور از جمله ریاست جمهوری و تحریم‌های آمریکا علیه این جنبش را بررسی کرد.

دیدار «ولید جنبلاط» با مسئولان حزب‌الله

به گزارش قدس آنلاین به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در برهه اخیر فشار بر جنبش «حزب الله» لبنان افزایش یافته است؛ از سرزنش آن در مسئله ریاست جمهوری لبنان تا تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه آن. این تنش سیاسی مانع از آن نشده است که «ولید جنبلاط» رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان دعوت نمایندگان حزب الله برای ضیافت افطار را رد کند. روزنامه «الاخبار» در این زمینه گزارش داد، جنبلاط سه روز پیش به همراه «أکرم شهیب» وزیر کشاورزی و «وائل بو فاعور» وزیر بهداشت به ساختمان فراکسیون پارلمانی «الوفاء للمقاومة» واقع در ضاحیه جنوبی بیروت رفتند. «محمد رعد» رئیس این فراکسیون و «محمد فنیش، حسین الحاج حسن، حسن فضل الله، علی عمار و وفیق صفا» رئیس واحد ارتباطات به استقبال جنبلاط و همراهان وی رفتند. به گزارش این روزنامه، هدف اصلی این ضیافت افطار، افزایش ارتباط مستقیم میان طرفین بود که پس از آن مسائل داخلی لبنان از جمله ریاست جمهوری، انتخابات پارلمانی آتی، پرونده نفت، مسائل امنیتی و مسئله تحریم های آمریکا علیه حزب الله بررسی شد. بنا بر این گزارش، در این دیدار، مسئله بحران سوریه بررسی نشد. از سوی دیگر، این دیدار در راستای فراهم سازی مقدمات دیدار «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله و جنبلاط هم نبود؛ با وجود اینکه تا کنون هیچ یک از دو طرف این مسئله را رد نکرده‌اند ولی در حال حاضر ضرورتی برای این دیدار وجود ندارد.
از سوی دیگر، هفته جاری اخباری از لبنان درز کرد که وزارت خارجه آمریکا به جنبلاط روادید نداده است. سفارت‌ آمریکا در بیروت هم هیچ گونه توضیحی درباره عدم اعطای روادید به جنبلاط ارائه نکرده و وی نیز واکنشی به این مسئله نداشته است. برخی از منابع آگاه نیز اعلام کردند که «ریچارد جونز» کاردار آمریکا در لبنان پس از دیدار با جنبلاط این مسئله را به اطلاع وی رسانده بود. به گفته این منابع، شاید علت عدم اعطای روادید به جنبلاط به خاطر اقدامات وی علیه 14 مارس در سال 2010 باشد؛ جریانی که متحد عربستان و نزدیک به غرب است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.