قدس آنلاین -اراک -الهه موحد:آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در دیدار رئیس کل، معاونین و کارکنان دادگستری استان مرکزی در محل دفتر امام جمعه گفت:هفته قوه قضاییه بهترین فرصت برای تببین خدمات این قوه به مردم است،

هفته قوه قضاییه بهترین فرصت برای تببین خدمات این قوه به مردم است 

وی ادامه داد: قوه قضاییه در عرصه های حقوقی، کیفری، اصلاح امور، اجرای عدالت، مبارزه با ظلم و تبعیض باید وظیفه خود را به نحو احسن در جامعه انجام دهد تا امنیت نهادینه شود

وی ادامه داد: سلامت در درون دستگاه قضا، پیشگیری از وقوع جرم، نظارت بر امور و اقدام و سرعت عمل چهار اصلی اساسی است که باید در دستگاه قضایی کشور عملیاتی شود.

و ی افزود:توسعه و پیشرفت فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه در گروی برخورداری از دستگاه قضایی قدرتمند است، بنابراین کارکنان قوه قضائیه در نقاط مختلف کشور باید اول به حساسیت شغل خود واقف شده و سپس در راستای تامین امنیت و آرامش مردم گام های اساسی بردارند.

وی تاکید کرد: اعتیاد به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی خانمانسوز، به یک دغدغه اصلی برای مسئولان کشور به خصوص مقام معظم رهبری تبدیل شده است که در این شرایط دستگاه قضایی وظیفه دارد با برنامه ریزی های کارشناسی و به کارگیری نیروهای زبده و کارآزموده در راستای حل این دغدغه معظم له گام بردارند.  

وی ادامه داد: بسیاری از سرشبکه های مواد مخدر سالها به توزیع این مواد افیونی در جامعه می پردازند اما متاسفانه نیروهای انتظامی و دستگاه قضایی موفق به شناسایی و دستگیری این افراد نمی شوند و تنها توزیع کنندگان خرده به دام می افتند بنابراین دستگاه های قهری کشور باید شناسایی و دستگیری سرشبکه های اصلی توزیع مواد مخدر را در دستور کار خود قرار دهند.

امام جمعه اراک بیان کرد: همچنین بر اساس گزارشات رسیده، برخی افراد در نقاط مختلف استان به خصوص اراک به تشکیل شبکه های فساد اقدام کرده اند که دستگاه قضا وظیفه دارد در شناسایی، دستگیری و محاکمه قاطعانه این افراد تلاش مضاعف کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی آمار پایین زاد و ولد و بالای طلاق در استان را نگران کننده عنوان کرد و گفت: دلایل این مهم باید مشخص شود و دستگاه های مربوطه با تشکیل کارگروه های تخصصی نسبت به اصلاح شرایط موجود تدابیر حکیمانه بیندیشند. .

وی ادامه داد: سلامت در درون دستگاه قضا، پیشگیری از وقوع جرم، نظارت بر امور و اقدام و سرعت عمل چهار اصلی اساسی است که باید در دستگاه قضایی کشور عملیاتی شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یادآوری کرد: شهید بهشتی یار وفادار امام راحل و انسانی منحصر به فرد در عشق و تلاش خالصانه برای وطن بود و نقس بسزا و کلیدی در حوزه تفکر اسلامی و دینی و پیشبرد اهداف حقوقی و قضا ایفا کرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: سال گذشته با تلاش های دستگاه قضایی استان ۵۸۱ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد. حجت الاسلام والمسلمین قاسم عبدالهی افزود: سرقت با ۱۵ هزار ۱۱۸ پروند در سال گذشته بیشترین فراوانی جرم در استان مرکزی را به خود اختصاص داد.

وی افزود: مواد مخدر نیز با حدود ۱۰ هزار پروند عنوان دوم فراوانی جرم در استان مرکزی را دارد. رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: در سال گذشته دو هزار و ۸۲۷ مورد طلاق توافقی در استان صورت گرفت که یک هزار و ۷۸۰ مورد آن به درخواست زوجه بوده است.

وی گفت: همچنین در سال گذشته ۲۸ هزار و ۱۹۵ لیتر مشروبات داخلی، ۱۵ هزار و ۷۸۰ لیتر مشروبات خارجی و پنج هزار و ۳۸۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    از سال ۱۳۸۱ پرونده شکایت دارم هنوز بعداز ۱۴ سال نتیجه ای نداشته که هیج تاحالا بنده رو هم که شاکی هستم متحمل چندین مورد هزینه دادرسی کرده متهم هم داره واسه خودش کیف میکنه بیش از ۱۰۰نفر مالباخته که همه اسناد و مدارک و شواهد گویای موضوع هست که طرف مال مردو رو بالا کشید ولی کو گوشا شنوا قانون بیشتر از اینکه حامی مظلوم باشه با عناوین مختلف .....