۵ تیر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰
کد خبر: 395859

عربستان پس از شکست در سوریه، اکنون به وسیله مزدوارن منطقه‌ای خود با دامن زدن به اقدام‌های تروریستی در اردن، تنش آفرینی در بحرین، یمن و دیگر کشورها تلاش می‌کند سراسر منطقه را در آشوب فرو برد.

عربستان عامل بحران در منطقه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، کشورهای پشتیبان تروریسم مانند ترکیه، عربستان، اردن، رژیم صهیونیستی، فرانسه و انگلیس برای رسیدن به پیروزی در سوریه و عراق تلاش و رقابت می‌کنند. این در حالی است که آمریکا با چشم شک و تردید به همه این کشورها نگاه می‌کند؛ زیرا همه این کشورها از آمریکا می خواهند که به طور مستقیم در سوریه دخالت نظامی کند و از گروه های تروریستی حمایت تسلیحاتی به عمل آورد.

همه این کشورها به راحتی برای دخالت مستقیم نظامی در سوریه اعلام آمادگی می کنند اما آنها خواستار این هستند که این حمله در قالب ائتلاف و به فرماندهی آمریکا صورت گیرد. از این رو یانکی بیشتر مورد تشویق قرار می گیرد. تروریسم در همه جا در حال گسترش است. این گروه ها به دلیل شکست در برابر ارتش سوریه و همپیمان آن دامنه فعالیت خود را در کشورهای حامی خود هم گسترش داده‌اند. در شرایطی که ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی به پیروزی هایی در نبرد با تروریسم دست یافته‌اند کشورهای پشتیبان تروریسم به ویژه عربستان در همه مکان ها به تنش آفرینی دامن می‌زند. این کشور تلاش می‌کند در سراسر منطقه آشوب گسترش یابد.

این آشوب آفرینی‌ها شکل‌های گوناگونی دارد که برجسته ترین آنها عبارتند از: 

1: عربستان، اردن را زیر فشار قرار می‌دهد تا این کشور بار دیگر حضور کارامدی در جنگ علیه نظام سوریه داشته باشد و «اتاق عملیات مورک» را بار دیگر فعال و روزآمد کند. اما با توجه به اینکه اردن در این زمینه تردید دارد این کشور با چند عملیات تروریستی زیر فشار قرار گرفت. بر بسیاری از این اقدام های تروریستی سرپوش نهاده شد. اما در آخرین اقدام تروریستی فرمانده ارتش اردن مجبور شد رخداد تروریستی را علنی سازد. او گفت عناصر داعش که از مرزهای سوریه به اردن وارد شده بودند در این کشور دست به اقدام تروریستی زدند. این اقدام تروریستی که در منطقه «الرقبان» روی داد کشته شدن 10 تن از نیروهای گارد مرزی و زخمی شدن 14 تن را به دنبال داشت.

1 ـ  «محمد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان پیش از سفر به آمریکا به اردن سفر کرد. او در این سفر همزمان دولت اردن را تشویق و تهدید کرد. به همین دلیل این سفر وزیر دفاع اردن چندان مورد توجه رسانه‌های اردن قرار نگرفت.

3 ـ نظام بحرین با حمایت مستقیم ریاض علیه مردم خود به تنش آفرینی دامن می زند. بازرترین تنش آفرینی های نظام منامه در سلب تابعیت از شهروندان بحرینی خود را نشان داده است. این در حالی است که نظام بحرین به عربستانی ها، اردنی ها، هندی ها و پاکستانی ها تابعیت می دهد. آخرین عملکرد ضد حقوق بشری نظام بحرین سلب تابعیت «شیخ عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین بود. این اقدام نظام زمینه را برای رخ دادن حوادث گوناگون در این کشور فراهم کرد. این در شرایطی است هزاران تن از مردم بحرین به دلیل سلب تابعیت از آنان به اشخاصی بدون هویت و وطن تبدیل شده‌اند. در نتیجه این افراد با استفاده از شیوه ها و ابزارهای گوناگون از حقوق شهروندی خود دفاع خواهند کرد.

4 ـ سفر محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان به آمریکا چندان مورد توجه قرار نگرفت هر چند که او پیش از سفر به آمریکا، در اردن سفر خود به واشنگتن را تاریخی خوانده بود.

5 ـ در کنار همه این رخدادها، تنش آفرینی گسترده در یمن رخ داد. برجسته ترین این تنش آفرینی‌ها تلاش «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری فراری یمن و بازیچه سعودی‌ها برای انتقال بانک مرکزی یمن از صنعاء به عدن بود. این مساله بیانگر ائتلاف میان عربستان و القاعده و دیگر تروریست هایی است که در شهر عدن یمن

حضور پررنگ و گسترده‌ای دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.