تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که کابینه امنیتی این رژیم روز چهارشنبه آینده برای بررسی توافق آشتی با ترکیه تشکیل جلسه می‌دهد.

نشست کابینه اسرائیل برای تائید توافق ترکیه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس توافق صورت گرفته بین ترکیه و رژیم صهیونیستی، رفع محاصره نوار غزه که جزء شروط ترکیه بود نادیده گرفته شد و محاصره غزه همچنان ادامه می یابد.

بر پایه این گزارش، مفاد این توافق عبارت است از: اولا: ترک ها می توانند هر کالایی را که می خواهند از طریق بندر اشدود  وارد نوار غزه کنند
دوم: ترکیه نیروگاه تولید برق، بیمارستان و تاسیسات آب شیرین کن احداث خواهد کرد

منابع آگاه در این باره گفتند که مصر از مفاد این توافقنامه اطلاع دارد.

کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این باره گزارش داد «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ این رژیم که در گذشته با این توافقنامه مخالفت می کرد، این بار در جلسه کابینه مخالفتی نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، با وجود مخالفت نتانیاهو با باقی ماندن رهبران حماس در ترکیه اما این کشور تاکید کرده است که هرگز روابط خود با حماس را تغییر نخواهد داد.

این در حالی است که روزنامه هاآرتص نوشت که توافق صلح و آشتی بین اسرائیل و ترکیه روز یکشنبه امضا خواهد شد و انتظار می رود نمایندگان دو طرف پیش نویس این توافق را مورد بازنگری قرار داده و توافق کامل در مورد تمام بنود آن را اعلام کرده  و در چند هفته آینده به طور رسمی آن را امضا کنند.

به نوشته این روزنامه بر اساس این توافق، شش سال قطع روابط سیاسی و نظامی بین دو طرف به پایان می رسد حال آنکه ترکیه و اسرائیل تا سال 2010 چه در سطح رسمی و چه در زمینه غیرنظامی روابط نزدیکی داشتند.

هاآرتص افزود: لزومی برای قطع روابط وجود ندارد و این وضعیت موجب شد هر دو طرف به میزان زیادی متضرر شوند.

این منبع توضیح داد:  نقطه شروع قطع روابط ترکیه و اسرائیل کاروان اعزامی به غزه بود که اسرائیل آن را با توسل به زور متوقف کرد و در جریان آن 9 شهروند ترک کشته شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.