خطیب جمعه قم اقدام حکام بحرین در سلب تابعیت از شیح عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور را اقدامی نابخردانه و جاهلانه دانست و گفت: حکومت بحرین با این حرکت ناسنجیده گامی در جهت سرنگونی خود برداشته است.

 سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم گامی در جهت سرنگونی حکام بحرین است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه های نمازجمعه قم در مصلای قدس خاطرنشان کرد: مطابق میثاق نامه سازمان ملل متحد هیچ کس حق ندارد از مردم کشور خود، سلب تابیعت کند .
وی اظهار داشت: حکام بحرین با این اقدامات نمی توانند مانع مطالبات به حق مردم شوند، سلب تابعیت از شیح عیسی قاسم باعث خشم بیشتر مرد بحرین و سایر کشورهای اسلامی و واکنش بزرگان و مراجع عظام تقلید شده است و باید این رژیم دست از این اقدامات بردارد.
خطیب جمعه قم همچنین به جمعه هفته آینده و روز قدس اشاره کرد و گفت: روز قدس، روز کابوس رژیم غاصب اسرائیل است و جهان اسلام باید به صورت یکپارچه و متحد علیه این رژیم به پاخاسته و از مردم مظلوم فلسطین دفاع کند.
سعیدی بیان داشت: متاسفانه امروز اغلب حاکمان کشورهای اسلامی نه تتها تمایلی برای مبارزه با اسرائیل ندارند بلکه هر از چند گاهی زمزمزمه هایی از ارتباط و تعامل میان آنها با این رژیم نیز شنیده می شود.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی رژیم خائن آل سعود کاری کرد که توان کشورهای اسلامی به جای مقابله با اسرائیل، صرف جنگ داخلی شود و امروز مساله اصلی جهان اسلام را به جنگ میان خود تبدیل کرد.
امام جمعه موقت قم بیان داشت: امروز باید همه به محور ولایت فقیه چنگ زده و هر چه در توان داریم علیه آمریکا و اسرائیل به کار گیریم و هر صدایی بر خلاف این جهت بلند شود خیانت است.
سعیدی یادآورشد: روز جهانی قدس، روز فریاد و مقاومت اسلامی در مقابل حرکت های تفرقه انگیزانه است و این تفکر برگرفته از فرمایش مهم حضرت علی (ع) است که فرمودند با ستمکار در پیکار باشید و مظلوم را یاری کنید.
سعیدی همچنین با اشاره به دیدارهای رهبر معظم انقلاب با اقشار مختلف جامعه و ایراد تذکرات و نصیحت هایی از سوی ایشان، گفت: همه باید به منویات رهبر معظم انقلاب عمل کرده و فرمایشات ایشان را چراغ راه خود قرار دهند.
وی به عنوان نمونه به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با هنرمندان اشاره کرد و گفت: باید از هنرمندانی تجلیل شود که ارزش ها را پاس بدارند و همه عمر خود را صرف خدمت به ارزش های دینی و انقلاب اسلامی کرده باشند.
سعیدی یادآورشد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نظام نیز فرمودند: نباید سخن گفتن، سکوت و یاحتی نوع نگرش ما باعث تقویت فتنه شود و اگر برخی افراد به دلیل گرایش های خاص خود، تمایلی به حضور صریح در مقابل فتنه نداشته باشند اما نباید از او هم به نفع فتنه بهره برداری شود، این سخنان ایشان نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در مورد حقوق های نجومی در برخی دستگاه های دولتی نیز انتقاد کرده و آن را باعث هجوم به ارزش ها دانستند، هر چند بسیاری از مدیران دستگاه ها پاک دست هستند ولی باید با این پدیده هم برخورد شود. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته قوه قضائیه و شهادت شهید بهشتی و یارانش گفت: شهید بهشتی در زمان انقلاب، به عنوان یک محور برای انقلابیون بود و در مجلس خبرگان رهبری نیز فعال ترین فرد در تدوین قانون اساسی و مدیرترین فرد در اداره این مجلس بود.
سعیدی بیان داشت: ایشان اعلام کردند من و همفکرانم با کسانی که سیاست نه شرقی و نه غربی را مخدوش کنند مبارزه می کنیم و هیج اعتنایی به امریکا و شرق و غرب نداشت، در حقیقت ایشان یک اسطوره بود.
وی همچنین با اشاره به فرارسیدن شب های قدر نیز گفت: شب قدر، شب نزول قرآن کریم و شب دعا برای بخشش گناهان و رقم خوردن مقدرات انسان هاست و باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
وی درادامه با تسلیت جانباختن تعدادی از سربازان نیز گفت: لازم است مسئولان نظام برای حفظ جان این عزیزان، تدبیر لازم را داشته باشند تا از وقوع چنین حوادثی جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.