پس از بارگیری سکوهای فازهای ١٩A و ١٨B، طی هفته اخیر، اینک بارگیری سکوی ٢٧٠٠ تنی فاز ٢١ در یاردخرمشهر در حال انجام است.

آغاز مراحل ابتدایی بارگیری سکوی فاز ٢١ در یاردخرمشهر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شانا، مراحل ابتدایی بارگیری سکوی ٢٧٠٠ تنی فاز ٢١ در یاردخرمشهر  امروز (جمعه، چهارم تیرماه) آغاز شد و هم اکنون نیز در حال انجام است، انتظار می رود این عملیات فردا ( شنبه، پنجم تیرماه) به پایان برسد.

براساس برنامه ریزی انجام شده امسال پنج فاز پارس جنوبی به بهره برداری می رسد تا برداشت گاز از این میدان مشترک با قطر ١٠٠ میلیون مترمکعب افزایش یابد، براین اساس سال ٩٥، ٦ سکوی پارس جنوبی با تلاش متخصصان داخلی و نصب و راه اندازی خواهد شد.

از هفته گذشته یاردهای خرمشهر و بندرعباس شاهد بارگیری موفق ٢ سکوی ١٩A و ١٨B  بودند و امروز نیز بارگیری سکوی ٢١ در دمای هوای بالای ٤٢ درجه آغاز شده است، عملیاتی که با تلاش متخصصان داخلی و بدون حضور نیروهای خارجی در حال انجام است.

شرکت نفت وگاز پارس که مجری توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی است پروژه ساخت، حمل، نصب و راه اندازی ٢ سکوی این فازها و همچنین احداث ٢ رشته خط لوله ٢٢ اینچی انتقال گاز از سکوهای اصلی به پالایشگاه خشکی در مجموع به طول ٢١٠ کیلومتر و کابل دریایی برای اتصال سکوها را به شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران واگذار کرد که هم اینک شاهد مراحل پایانی این پروژه هستیم.

براساس این گزارش، بارج ابوذر که در تاریخ ٢٩ خردادماه امسال سکوی ١٩A را روی خود جای داده آماده است تا در تاریخ ٤ تیرماه سکوی ٢١ پارس بارگیری کند و چنانچه شرایط جوی مطلوب باشد ١٤ تیرماه امسال ٢ سکوی فوق را به موقعیتهای ٢ پروژه حمل کند.

با انجام مراحل نصب و بهره برداری از سکوی ٢١ پارس جنوبی نزدیک به یک میلیارد فوت مکعب به ظرفیت تولید گاز ایران اضافه می شود.

علی اکبر شعبانپور، مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس نیز دیروز در مراسم بارگیری سکوی ١٨B در یاردبندرعباس تولید ایران از این میدان مشترک را افزون بر ٤٣١ میلیون مترمکعب اعلام کرده و گفته بود: با بهره برداری از پنج فاز پارس جنوبی در سال جاری، ایران در برداشت گاز از این میدان مشترک با قطر برابر می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.