قدس آنلاین - گیلان - مریم غلام پور : سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گیلان از آبگذاری یک‌میلیارد و ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب در کانال‌های کشاورزی گیلان از سد سفیدرود خبر داد .

آب‌گذاری بیش از یک‌میلیارد مترمکعب از سد سفیدرود در گیلان

وی از آبگذاری یک‌میلیارد و 150 میلیون متر مکعب از سد سفیدرود تاکنون در گیلان خبر داد و یادآور شد:  اکنون سد سفیدرود 750 میلیون متر مکعب آب دارد.

نیکخوی آب موجود در پشت سد سفیدرود را برای اراضی شالیزاری گیلان در زمان باقی‌مانده از کشت برنج کافی دانست و خاطرنشان کرد: نگرانی در زمینه تامین آب شالیزارهای استان وجود ندارد و از کشاورزان می‌خواهیم به برنامه آبیاری توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه نوبت‌بندی آب در دو تا سه مرحله دیگر ادامه دارد، گفت: نوبت‌بندی آب تا زمانی که نیاز آب آخرین کشاورز برآورده شود، ادامه می‌یابد.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گیلان تمام کانال‌های آب کشاورزی این استان را پرآب خواند و متذکر شد: اکنون کانال‌های آب کشاورزی و رودخانه‌ها پر آب هستند و از مسافران و ساکنان و کشاورزان این مناطق می‌خواهیم در بستر مسیرهای آبی نزدیک نشوند زیرا احتمال غرق شدگی وجود دارد.

وی ورودی آب به سد سفیدرود را حدود 30 مترمکعب بر ثانیه و خروجی آن را 114 مترمکعب بر ثانیه عنوان کرد.

قطع آب کانال چپ سنگر تا 6 تیر

مجید نیکخوی در جریان بازدید از کانال‌های آب کشاورزی از قطع آب کانال چپ سنگر این شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه به دلیل نوبت‌بندی، آب کانال مذکور از روز سوم تیر قطع شده است، افزود: آب کانال چپ سنگر اراضی شالیزاری مناطقی از جمله کوچصفهان، لشت‌نشا، خشکبیجار، پیربازار و بخش‌ مرکزی رشت را پوشش می‌دهد.

 سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گیلان قطع آب کانال چپ سنگر را 6 تیر ماه جاری عنوان کرد و گفت: از هفتم تیرماه مرحله بعدی آبگذاری از سد سفیدرود آغاز می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.