رییس اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه از آغاز فاز اول پروژه احداث رواق ها و سر درب ورودی بقعه متبرکه بی بی حسنیه(س) خبر داد.

آغاز عملیات عمرانی بقعه بی بی حسنیه(س) تربت حیدریه

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محسن لطفی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه در گفتگو با خبرنگار اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، اظهار کرد:  بر اساس طرح جامع گسترش بقعه متبرکه که به تائید کارشناسان اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی رسیده است، فاز اول پروژه احداث رواق ها و سر درب ورودی بقعه متبرکه بی بی حسنیه(س) آغاز شده است.
وی تصریح کرد: این فاز از پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون ریال از محل درآمدهای موقوفه و کمک خیرین و نیکوکاران تربت حیدریه تا پایان فصل تابستان به بهره برداری می رسد.
مدیر اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه اذعان کرد: فاز دوم این طرح شامل کاشی کاری و معرق کاری و نما کاری سردرب و رواق های بقعه متبرکه نیز بطور همزمان در دست اقدام است و مقرر شده بلافاصله پس از اتمام فاز اول با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون ریال از محل اعتبارات موقوفه و کمک خیرین نیز تا پایان شهریور ماه به بهره برداری برسد.
لطفی در تشریح طرح جامع بقعه متبرکه بی بی حسنیه افزود: این طرح با تائید کارشناسان اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی  و پیمانکار مرحله به مرحله در حال اجرا و احداث است و اصلاح گنبد و گلدسته ها و همچنین کاشی کاری و احداث پارکینگ و زائر سرا در مراحل بعدی به مرحله اجرا در خواهد آمد.
گفتنی است در شهرستان تربت حیدریه در محله ای به نام حُسنی، بقعه مبارکه و مزار شریف بی بی حسنیه(س) بانوی دانشمند وبا فضیلتی است که 10 سال شاگرد وخدمتگذار امام صادق (ع) و پس از شهادت آن حضرت، محضر امام کاظم (ع) وامام رضا (ع) را نیز درک کرده است.
مزار این بانوی بزرگوار که زائران و مجاوران زیادی گرد ایشان جمع می شوند در گذشته دارای گنبد کوچکی بوده که به همت مردم خیر و اداره اوقاف شهرستان بنای قبلی تخریب و بنای جدید با وسعت 15 هزار مترمربع ساخته و هم اکنون در حال بازسازی می باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.