کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در واکنش به اظهارات مشاور امور بین‌الملل پاکستان به این کشور هشدار داد تا به مهاجران افغانستانی که در این کشور زندگی می‌کنند برچسب تروریست نزنند.

به مهاجران افغانستانی نگویید تروریست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «فلیپو گراندی» کمیسر عالی سازمان ملل گفت: مهاجران افغانستانی که در پاکستان و سایر کشورها مهاجرت کرده‌اند نباید به آنها برچسب تروریست زد.

گراندی در سفر خود به پاکستان به این کشور هشدار داد که از به کار بردن کلمه تروریست علیه مهاجران افغانستان خودداری کند.

کمیسر عالی سازمان ملل در شهر «پیشاور» پاکستان از مرکز بازگشت مهاجران افغان دیدن کرد و در این مرکز از مردم محل و رهبران پاکستانی خواست که مهاجران را تروریست خطاب نکنند.

وی گفت: اخیرا میزان مهاجرت افزایش یافته که این امر به روندی عادی و معمول در جهان تبدیل شده و دو و نیم میلیون مهاجر افغانستانی به فراموشی سپرده شده‌اند.

مقامات پاکستان به تازگی پس از درگیری مرزی با افغانستان فشار وارد کرده‌اند تا مهاجران افغانستانی را مجبور به ترک کشورشان کنند.

در آمار کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان آمده است که از سال جاری تا به حال، تنها 6000 مهاجر افغان داوطلبانه از پاکستان به کشورشان بازگشته‌اند، در حالی که سال گذشته این رقم 58 هزار و 211 تن بود.

قبل از این نیز «سرتاج عزیز» مشاور امور بین‌الملل نخست وزیر پاکستان گفته بود که کمپ‌‌های مهاجران تبدیل به پناهگاه‌های امن تروریست‌‌ها شده‌اند.

همچنین «عبدالقادر بلوچ» وزیر فدرال پاکستان هشدار داده بود که قرار نیست کشورش برای مدت زمان نامحدود میزبان مهاجران افغان باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.