قدس آنلاین – یزد: اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای جهت پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو تشدید می شود.

تشدید اقدامات پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو در یزد

به گزارش قدس آنلاین از یزد، مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: با عنایت به شروع فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه ها و بیشتر شدن احتمال بروز مواردی از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای جهت پیشگیری از این بیماری تشدید می شود.

دکتر علی اکبر حدادزاده افزود: این بیماری ویروسی قابل انتقال بین انسان و حیوان به شمار می رود که با توجه به شرح وظایف قانونی سازمان دامپزشکی کشور در حوزه بهداشت عمومی و به منظور مقابله با مخاطرات بالقوه این بیماری مهلک و خطرناک برای جمعیت انسانی اقدامات پیشگیرانه در این زمینه به صورت پیگیر از طرف ادارات دامپزشکی در سراسر استان صورت می پذیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: از اهم اقدامات پیشگیرانه در زمینه جلوگیری از شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، نظارت بر رعایت کامل ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای حمل و نقل دام بویژه در مناطقی که سابقه بروز بیماری وجود دارد و نظارت بر اجرای صحیح ضوابط بهداشتی کشتار دام و تجهیز کشتارگاه ها به سردخانه بالای صفر به منظور نگهداری لاشه های کشتار شده برای مدت 24 ساعت در دمای 0-4 درجه سانتی گراد می باشد که این فرایند منجر به کاهش PH گوشت و از بین رفتن عامل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می گردد.

دکترحدادزاده بازرسی بهداشتی لاشه ها پس از کشتار، گزارش دهی موارد مضنون به بیماری و اطلاع رسانی به عموم مردم از طریق رسانه ها در جهت بالا بردن  آگاهی عمومی در زمینه رعایت موارد ایمنی را از جمله  دیگر اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی برشمرد و گفت: امیدواریم با تلاش پرسنل دامپزشکی و آگاهی هر چه بیشتر آحاد جامعه بویژه گروه های در معرض خطر از قبیل بازرسین بهداشتی دامپزشکی، نقل و انتقال دهندگان دام، قصابان، دامداران و غیره .. شاهد به حداقل رسیدن موارد بروز این بیماری کشنده و مشترک باشیم.

 

 

 

                                                                                                                                                    

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.