قدس آنلاین،شهرکرد،هومن نجاتی؛ این کارگروه با رعایت اولویت بندی و استفاده از تمامی ظرفیت ها به مشکلات رسیدگی خواهد نمود.

همزمان با هفته قوه قضائیه نشست اعضاء شورای قضایی با مسئولان زندان های استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، در این نشست رئیس کل دادگستری و رئیس شورای قضایی استان ضمن تشکر از تلاش و همت مسئولان قضایی و متولیان امر در جهت کاهش ورودی زندانیان اظهار داشت: فعالیت ما در بخش های فرهنگی، حرفه آموزی و مراقبتهای پس از خروج باید بگونه ای باشد که کمتر از یک درصد بازگشت به زندان را داشته باشیم.

 سید عبدالله موسوی با اشاره به مسائل و مشکلات مطرح شده در مورد زندانیان و وضعیت زندانها از تشکیل گارگروهی با حضور مسئولان قضایی استان در این خصوص خبر داد و گفت: این کارگروه با رعایت اولویت بندی و استفاده از تمامی ظرفیتها به مشکلات رسیدگی خواهد نمود.

در ابتدای این نشست توفیقیان مدیر کل امور زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گزارشی جامع از میزان جمعیت کیفری زندانهای استان را در سال 1394 ارائه نمود. وی همچنین ضمن تقدیر از اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم دادگستری استان و مدیریت امور اجراهای احکام دادگستری در جهت کاهش میزان ورودی زندانها، خواستار توجه بیشتر بر اعمال مجازاتهای جایگزین حبس و ایجاد واحدهای مددکاری اجتماعی در همه حوزه های قضایی شد.

لازم به ذکر است پس از این نشست رئیس کل دادگستری به همراه سایر مسئولان قضایی استان از بندهای زندان مرکزی شهرکرد بازدید و از نزدیک به مشکلات و درخواستهای زندانیان رسیدگی نمودند. ایشان همچنین از کلاسهای طرح امید که در جهت باز اجتماعی نمودن مددجویان برگزار می گردد نیز بازدید کردند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.