قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی سهم فرهنگ و هنر در اقتصاد استان را مبهم دانست و گفت: با انجام آمایش فرهنگی، باید بدانیم در شرایط کنونی در چه جایگاهی ایستاده‌ایم و به سوی کجا و چه هدفی پیش می‌رویم.

سهم فرهنگ و هنر در اقتصاد آذربایجان‌شرقی مبهم است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمد محمدپور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به اهداف کلی و راهبردی‌های این اداره کل، اظهار داشت: تبیین و توسعه و تعمیق تعالیم و معارف اسلامی و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه و گسترش اقدامات و فعالیت‌های مصون کننده جامعه بویژه جوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی از اهم اهداف این اداره کل محسوب می‌شود.

وی، چابک‌سازی بدنه اداره کل و تقویت و گسترش بخش خصوصی و تشکل‌های مردمی برای سرمایه‌گذاری در عرصه‌های فرهنگی و هنری و توجه و تمرکز بر اقتصاد فرهنگ و هنر و تقویت نقش فرهنگ و هنر در تولید ناخالص داخلی و همچنین کاهش تصدی گری و گسترش نظارتی و حمایتی را از دیگر اهداف کلی و راهبردی این اداره کل عنوان کرد.

محمدپور تاکید کرد: توسعه همه‌جانبه و پایدار شکل نمی‌گیرد، مگر اینکه نگاهمان به توسعه در همه بخش‌ها از نظر فرهنگی باشد، به عبارتی دیگر پایه و اساس توسعه اگر فرهنگ و نگاه فرهنگی نباشد متزلزل است، اهمیت فرهنگ در تمام بخش‌های توسعه و زیر بنایی توسعه باید نهادینه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی سهم فرهنگ و هنر در اقتصاد استان را مبهم دانست و گفت: با انجام آمایش فرهنگی، باید بدانیم در شرایط کنونی در چه جایگاهی ایستاده‌ایم و به سوی کجا و چه هدفی پیش می‌رویم، به عبارتی دیگر چشم‌انداز توسعه فرهنگی باید دست‌مان باشد تا قدم‌های توسعه بلندتر برداریم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.