قدس: ۲۴واحد تولیدی استان خراسان رضوی پس از شناسایی و بررسی‌های کارگروه ملی رفع موانع تولید برای استفاده از تسهیلات به بانک‌های مربوطه معرفی شدند.

قفل ۲۴ واحد تولیدی بزرگ خراسان رضوی گشوده شد

این تسهیلات در حال حاضر به واحدهای تولیدی با اشتغال موجود بالای 100 نفر اختصاص می یابد.

معاون امور صنایع  وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان بازدید از چند واحد تولیدی در محل یکی از واحدهای قطعه ساز شهرک صنعتی توس با اعلام این خبر اظهار داشت: کمک به تأمین منابع مالی و سرمایه در گردش از طریق پرداخت تسهیلات فقط به واحدهای کوچک و متوسط مشکلدار در کشور اختصاص ندارد.

 

• فعال سازی از طریق پرداخت تسهیلات

محسن صالحی نیا با بیان اینکه ستادهای استانی تسهیل امور واحدهای تولیدی باید رسیدگی به واحدهای بزرگ صنعتی و عارضه یابی آن‌ها را نیز مدنظر قرار دهند، افزود: یکی از پروژه هایی که امسال در قالب برنامه اقتصاد مقاومتی برای هر یک از دستگاه‌های اجرایی تعریف و ابلاغ شده، فعال‌سازی 10 هزار واحد کوچک و متوسط نیمه تعطیل یا تعطیل از طریق پرداخت تسهیلات است.

وی گفت: به همین منظور در ستاد ملی تسهیل امور واحدهای تولیدی مقرر شد 10 درصد از منابع مالی که قرار است به بخش صنعت تخصیص یابد، به میزان 160 هزار میلیارد ریال تا 240 هزار میلیارد ریال به واحدهای کوچک و متوسط پرداخت شود.

وی تصریح کرد: در نشست هفته پیش کارگروه ملی رفع موانع تولید مصوبات ستادهای استانی تسهیل بررسی و مقرر شد با تشخیص و صلاحدید آن‌ها بخشی از تسهیلات نیز به واحدهای بزرگ و بیش از 100 نفر اشتغال اختصاص یابد.

وی تأکید کرد: کارگروه ملی رفع موانع تولید باید مصوبات لازم را برای همراهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به واحدها داشته باشد.

 

کاهش نرخ سود تسهیلات در دست بررسی

وی با تأکید بر اولویت تأمین منابع مالی تولیدکنندگانی که برای توسعه ساخت داخل کشور و بازسازی خط تولید خود پیشتاز باشند، اظهارداشت: هفته گذشته نرخ سود سپرده ها کاهش یافت و به همین ترتیب کاهش نرخ سود تسهیلات نیز در دست پیگیری است.

 

ضابطه‌مند کردن کالاهای برند خارجی

 برپایه همین گزارش وی در بازدید از واحدهای صنفی مجوزدار برندهای خارجی در مشهد، گفت: در سال جاری تلاش دولت بر ورود کالاهای برنددار از محل رسمی با حقوق و عوارض تعیین شده و ضابطه مند کردن ورود کالاهای برند خارجی و جلوگیری از قاچاق است.

وی افزود: با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ابتدای امسال ورود ضابطه مند و جلوگیری از واردات قاچاق در حوزه پوشاک، تلفن همراه و لوازم خانگی آغاز شده است تا واردات برندها و کالاهای خارجی با پرداخت همه عوارض رسمی صورت گرفته و با قیمت کارشناسی عرضه شود.

 

رفع مشکل 24 واحد تولیدی مشکلدار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز اظهار داشت: از 724 واحد تولیدی مشکلدار در استان که در سایت بهین یاب ثبت نام کردند 24 واحد تولیدی دارای اشتغال بیش از 100 نفر بودند که براساس دستورالعمل موجود در عارضه یابی واحدهای کوچک و متوسط مشمول دریافت تسهیلات نمی شدند که این امر در این جلسه ستاد تسهیل پیگیری و رفع شد.

 

ثبت 10 برند خارجی

راضیه علیرضایی در بازدید از واحدهای صنفی مجوزدار برندهای خارجی در مشهد نیز با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساماندهی برندها در استان گفت: از سال گذشته تاکنون در نظارتی که بر توزیع و فروش برندها در مشهد انجام گرفت، 10 برند مجاز شناسایی و تثبیت و 18 برند بدون مجوز جمع آوری شد.

وی با اشاره به اشکال توزیع و عرضه برندهای خارجی در کشور گفت: کالاهای با برند خارجی باید اعتبار اسنادی یا «ال سی» داشته باشند و در سامانه مدیریت ثبت سفارش واردات ثبت شوند که متأسفانه این کار انجام نمی گیرد.

وی بیان کرد: متأسفانه هر نمایندگی عرضه یک برند خارجی تنها به سامانه ارتباط با کشوری که صاحب برند است، وصل بوده و فاقد ال سی است که این مسأله، نظارت بر توزیع و فروش آن‌ها را دشوار می کند.

وی اظهار کرد: اگر همه کالاهای دارای برند خارجی ال سی داشته باشند و ثبت سامانه مادر شوند، احصای کالاهای قاچاق و نظارت بر عرضه و توزیع آن‌ها آسان خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.