۷ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
کد خبر: 396768

بیش از صد سازمان مدافع حقوق بشر در بیانیه‌ای انتقاد شدیدی را به سیاست‌های بروکسل برای مقابله با هجوم پناهندگان و درد و رنجی که این سیاست‌ها برای پناهجویان به بار می‌آورد وارد کردند.

اعتراض علیه سیاست پناهندگان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حدود 104 سازمان حقوق بشری علیه سیاست پناهندگان اتحادیه اروپا اعتراض کردند.

در آستانه نشست اتحادیه اروپا بیش از صد سازمان حقوق بشری علیه تصمیمات اتحادیه اروپا از جمله اینکه برای جلوگیری از هجوم پناهندگان با کشورهای آفریقایی توافق مشابهی مانند توافق پناهندگان با ترکیه را منعقد کنند اعتراض کردند.

این سازمان‌های مدافع حقوق بشر از جمله سازمان عفو بین الملل، آکسفام، سازمان نجات کودکان، چشم انداز جهان و سازمان های دیگر اعلام کردند که سران کشورهای اروپایی باید از اجرای پیشنهاد کمیسیون برای توقف مهاجرت ها به این اتحادیه جلوگیری  کنند.

بروکسل اعتبار اروپا در دفاع از حقوق بشر را تضعیف کرده و به حقوق پناهندگان صدمه می زند. این مسئله موضوع گفتگوها در نشست روزهای سه شنبه و چهارشنبه اتحادیه اروپا خواهد بود.

در فراخوان مشترک این سازمان های مدافع حقوق بشر آمده است که کمیسیون اتحادیه اروپا می خواهد مناسبات تجاری و کمک های توسعه ای را در این راستا به کار گیرد تا از دسترسی مهاجران کشورهای جهان سوم به اروپا جلوگیری کند. سیاست مهاجرت اتحادیه اروپا بخصوص مدل تجارت قاچاقچیان را در هم نمی شکند بلکه رنج پناهجویان را افزایش می دهد.

در این فراخوان همچنین انتقاد شدیدی به توافق بین اتحادیه اروپا و ترکیه در مسئله پناهندگان وارد شده و آمده است از طریق این توافق هزاران پناهنده در شرایط تحقیر آمیز و غیر انسانی در یونان گرفتار شده اند.

این توافق پیش بینی می کند که آنکارا علیه قاچاقچیان اقدام کرده و مهاجرانی که به صورت غیر قانونی به یونان رفته اند را برگرداند و در مقابل کمک های مالی برای حمایت پناهندگان در ترکیه جریان یابد.

امضا کنندگان این بیانیه، 104 سازمان فعال در زمینه های حقوق بشر، کمک های بشر دوستانه، پزشکی، مهاجرت، و همکاری های توسعه ای هستند. آن ها از مسئولین سیاسی در اتحادیه اروپا درخواست می کنند که پیشنهاد کمیسیون را رد کنند و به جای آن یک استراتژی پایدار و دراز مدت برای ساماندهی مسئله مهاجرت را در پیش گیرند.

چند روز پیش روزنامه "زوددویچه سایتونگ"، گزارش داد که بانک سرمایه گذاری اروپا می خواهد در پنج سال آینده شش میلیارد یورو هزینه کند تا از مهاجرت پناهندگان به اروپا جلوگیری کند. این پول بخصوص در کشورهای اردن، لبنان، مصر و مغرب هزینه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.