قدس آنلاین- لرستان- زهرا عزیزپوریان: کارگران کارخانه پارسیلون خرم آباد قریب به ۳۰ ماه است که حقوقی دریافت نکرده اند وطی این چند روز برای چندمین بار بازهم مقابل استانداری تجمع کردند اما گوش شنوایی برای شنیدن درد و رنج این کارگران رنجیدیده وجود ندارد.

حاصل۳۰ ماه وعده های سر خرمن مسوولین

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، تنها جوابی که  این کارگران می شنوند  کلمه سنگین "واگذاری" است که چون پتکی بر سرشان زده می شود،واگذاری پروژه هایی که این روزها گریبانگیر دیگر پروژه های استان شده است  که سرانجامی جز نابودی پرژه نداشته است.

فررودین ماه امسال بود که معاون استاندار وعده داده بود اردیبهشت ماه حقوق معوقه واریز می شود اما اردیبهشت آمد و خرداد هم تمام شد خبری نشد و کارگران ماندند با سفره خالی و بهانه های کودکانشان در ماه رمضان...

کارگرانی که 30 ماه است  روزه اجباری می گیرند بدون اینکه اجری داشته باشند

مسئوولانی که حتی حاضر نمی شوند از پشت میز کاریشان به خود این  زحمت را بدهند که جوابگوی 

حرف های درد آورکارگران باشند چه برسرد  به اینکه  از زیر باد خنک بیرون بیایند و به درد و دل های این کارگران گوش دهند و مشکلاتشان درک کنند. مسوولین خود شاهد وضعیت اسف بار این کار گران نیستند، البته که نیستند... اگر شاهد چنین وضعیتی بودند قطعا چنین وعده هایی نمی دادند ( سیر از گرسنه خبر ندارد و سواره  از پیاده ) اگر هم شاهد حال و روز کار گران هستند خود را به خواب زده اند و کسانی که  در چنین خوابی فرو روند با هیچ صدایی بیدار نمی شوند. زمان آن فرا نرسیده که وعده های سر خرمن به پایان برسد؟

کار خانه ای که روزگاری گل سر سبد صنعت تولید نخ نایلون در خاور میانه بود اکنون از عهده حقوق اندک کارگران باقی مانده از خیل کارگران سال های نخست شروع به کار خود بر نمی آید و شرمنده سفره های خالی  و چشم های منتظر خانواده های آنان است.

بدهی طلبکاران پارسیلون به سرمایه‌گذاری تبدیل می‌شود

در این راستا رییس صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت:خصوصی‌سازی پارسیلون امری اجتناب‌ناپذیر است، اما باید ساز و کار، بستر و زیر ساخت آن به‌خوبی فراهم شود و مهم‌تر از آن، بررسی ویژه اهلیت کسانی است که به دنبال سرمایه‌گذاری یا خصوصی‌سازی هستند.

محمد رضا صفی خانی تاکید کرد:باید این واحدها به کسانی واگذار شود که از توانایی مالی و فکری ویژه و ایده‌هایی نو برخوردار باشند تا آنها بتوانند مشکلات این واحدهای صنعتی را به‌خوبی برطرف کنند.

 وی افزود:در دو سال گذشته پیگیری‌های زیادی برای تعیین تکلیف پارسیلون انجام شد و در همان بدو امر سیاست اصلی مسئولان استان، شفاف‌سازی و حل مشکلات به‌صورت همیشگی بود.

رییس صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: از همان ابتدا از سرمایه‌گذار خواسته شد تا برنامه عملیاتی خود را برای احیای کارخانه و برون‌رفت از مشکلات ارائه دهد تا بر همین اساس بتوان در مورد کارخانه تصمیم‌ گرفت. از سوی دیگر از سرمایه‌گذار درخواست ارائه صورت‌های مالی شفاف حسابرسی شدتا با کمک این صورت‌های مالی بتوان به نتیجه مطلوب رسید. چندین جلسه با ذی‌نفعان برگزار و بر همین اساس برنامه‌ ویژه‌ای برای احیای این کارخانه مدون شد.

  صفی خانی یاد آور شد: پس از گذشت چندین ماه روند تعیین تکلیف کارخانه به کندی پیش رفت و امکان ادامه قطعه فروشی و زمین فروشی و مشکلات کارگری نیز وجود داشت.

وی بیان نمود:در نهایت از خروجی جلسه‌ها و اتفاقات صورت گرفته این فکر به ذهن‌ها رسید تا از هلدینگی که در گذشته کارخانه را واگذار کرده بود، خواسته شود تا پس از بررسی‌های لازم و با توجه به قرارداد منعقد شده با سرمایه‌گذار، این کارخانه را پس بگیرد و با یک برنامه جدید این واحد تولیدی را احیا کند.

بی نتیجه بودن واگذاری پارسیلون

رییس صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه  این موضوع نیاز به پیگیری‌های زیادی داشت و مدیران ارشد استان و سایر مسئولان تلاش زیادی برای تعیین تکلیف این واحد تولیدی کردند،افزود: ما از ابزارهای‌ استانی و ملی استفاده کردیم و با وزیر صنعت و معدن رایزنی‌هایی صورت گرفت و وزیر موافقت کرد تا این مشکل حل شود. همه مدیران استان به این نتیجه رسیدند که واگذاری دوباره مشکل کارخانه پارسیلون را برطرف نمی‌کند، اما هلدینگ یادشده می‌تواند این ظرفیت را احیا کند.

بدهکاری 140 میلیارد تومان کارخانه پارسیلون به بانک‌های عامل، سازمان تأمین اجتماعی و شرکت هلدینگ

صفی خانی با بیان اینکه  با شرایط گذشته این تشکل‌های حقوقی برای مطالبه وثایق خود به نتیجه‌ای نخواهند رسید،گفت:بهترین راهکار دریافت مطالبات خود در قالب یک بسته سرمایه‌گذاری است و در نتیجه با تشکیل یک کنسرسیوم یا شرکت سهامی خاص، مطالباتشان به سرمایه‌گذاری تبدیل می‌شود. این اقدام به لحاظ اجرا بهترین راهکار است و برای تحقق این موضوع با حمایت مدیریت ارشد استان و در سال اقتصاد مقاومتی می‌توان این ظرفیت راکد را احیا کرد.

وی در پایان اظهار کرد:  با اجرای این مهم به طلبکاران پارسیلون برای رسیدن به طلب خود در قالب سرمایه‌گذاری کمک و کارخانه نیز احیا می‌شود. با شکل‌گیری این کنسرسیوم مشکلات کارگری با تزریق سرمایه‌گذاری به‌راحتی قابل‌حل است. پیش‌بینی‌می‌شود 40 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید برای احیای این کارخانه مورد نیاز باشد که این کنسرسیوم باید این مبلغ را تأمین کند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.