رئيس اداره روابط عمومي و امور فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي گفت: كتاب مجموعه مقالات نخستين همايش علمي – پژوهشي جشن نوروزگاه در خراسان رضوي منتشر شد.

كتاب مجموعه مقالات جشن نوروزگاه در خراسان رضوي منتشرشد
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومي  اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، محمد رضا پهلوان با اعلام اين خبر افزود: اين كتاب با هدف اطلاع رساني در خصوص مهمترين محورهاي جشن نوروزگاه در استان و ابعاد مختلف اين جسن اعم از پيشينه جشن نوروز و ... انتشار يافته است.
وي با بيان اينكه جسن نوروزگاه براي اولين بار در خراسان رضوي و تعداد ديگري از ساتان هاي كشور برگزار شد اضافه كرد: جشن نوروزگاه در استان خراسان رضوي در دو شهر مشهد و نيشابور برگزار گرديد.
پهلوان گفت: اين كتاب به كوشش محمود بختياري شهري دبير كميته علمي – پژوهشي اين همايش منتشر شده است.
وي با اشاره به برگزاري اين جشن در استان خراسان رضوي افزود: جشن نوروزگاه با هدف پاسداری از میراث نوروز و معرفی این آیین کهن به نسل امروز برگزار شد.
وي افزود: افتتاحيه اين جشن با برگزاري همايش علمي – پژوهشي همراه با آئين هاي نوروزي با حضور انديشمندان، محققان، مديران و پژوهشگران 24 اسفندماه سال گذشته در موزه بزرگ خراسان برگزار شد.
پهولان خاطر نشان كرد: برگزاري نمايشگاه عكس و اسناد و مدارك نوروز، برپايي جشن نوروز در نيشابوراز24 الي 28 اسفندماه، تدوين ويژه نامه جشن نوروزگاه، برگزاري مراسم نوروز خواني در مشهد، تدوين و تهيه پرونده ثبتي مراسم آئيني مربوط به نوروز در فهرست ميراث ملي ناملموس همزمان با جشن نوروزگاه، سخنراني آئيني با موضوع نوروزگاه در مشهد و ... از ديگر برنامه هاي مهمي است كه اجرا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.