قدس آنلاین – داورزن : مشاور امور وقف اداره کل اوقاف و امور خیریه  استان خراسان رضوی  گفت :  مردم مومن و متدین شهرستان داورزن با خرید قرآن از نمایشگاه جنبی  مراسم انس با قرآن در این شهرستان   آنها را به مساجد و تکایای داورزن اهداء نمودند . 

قرآن سرآغاز تفکر، تعقل و شناخت ذات اقدس الهی است

حجت الاسلام علی کرمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در داورزن افزود : در راستای ترویج فرهنگ قرآنی  مردم ولایتمدار شهرستان داورزن از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون بیش از هفت  مراسم انس با قرآن با حضور اساتید بین المللی در این شهرستان تازه تاسیس  برگزار نموده اند که با اقبال بسیار خوب مردم روبرو شده است .

وی ادامه داد : از این تعداد ۱۲۷ جلد قرآن کریم در شهر داورزن ، ۱۲۰ جلد در روستای کاهک و ۸۳ جلد دیگردر سایر  روستاهای در  محافل انس با قران کریم به مساجد و محافل قرآنی اهدا و وقف شده است .

وی خاطر نشان کرد : اگر کسی با بهره مندی از این جلد کلام الله به حفظ قرآن بپردازد به یقین ثواب حفظ آن برای واقف آن جلد قرآن در پیشگاه خداوند ثبت خواهد شد.

حجت الاسلام کرمی از قرآن بعنوان استوانه اسلام یاد کرد و تصریح نمود : قرآن سرآغاز تفکر، تعقل و شناخت ذات اقدس الهی است  و دیدگاه انسانهای وارسته را  تبلور می سازد .

وی قرآن را کتاب هدایت بشر دانست و اظهار داشت : چنگ زدن به ریسمان الهی انسان را از منجلاب نیستی و زشتی میرهاند و نور پاکی و صداقت را در دلهای بشریت متبلور میسازد .

وی همچنین در حاشیه مراسم اختتامیه محفل انس با قران کریم در داورزن به خبرنگار ما  گفت : وقف صدقه جاریه ای است که با مرگ انسان نامه عملش همچنان گشوده خواهد ماند.

حجت الاسلام علی کرمی یادآورشد : وقف باقیات صالحاتی است که یکی از اعمال نیک و زیبای بشری به شمار می آید.

وی با اشاره به دیدگاه پیامبراکرم (ص) با بیان اینکه صدقه اگر در جای خودش قرار گیرد بدبختی را به خوشبختی تبدیل خواهد کرد اظهار داشت : وقف به عنوان صدقه جاریه برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

وی تصریح کرد : شاید نتوانیم قرآن را حفظ کنیم اما وقف یک جلد کلام الله مجید می تواند ثواب حافظ به آن جلد کلام الله را از آن ما نماید . /   انتهای پیام

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.