منابع خبری روز سه شنبه اعلام کردند، نیروهای عراقی ورودی شهرستان شرقاط واقع در شمال استان صلاح الدین از کنترل داعش خارج و آزاد کردند.

پیشروی نیروهای عراقی درصلاح الدین/ ورودی شرقاط آزاد شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری العهد از عراق، نیروهای امنیتی عراق در ادامه عملیات آزادسازی شرقاط از داعش، ورودی این شهرستان را به کنترل خود درآورده اند.
نیروهای عراقی در ادامه پیشروی های خود به سمت موصل، به ورودی ‌های شرقاط رسیدند و کنترل مهمترین نقاط مسیری که استان نینوا به استان صلاح الدین متصل می ‌کند را در اختیار گرفتند.
فرماندهی پلیس استان صلاح الدین 19 ژوئن با اعلام آغاز عملیات آزاد سازی شهر الشرقاط واقع در شمال تکریت مهمترین منطقه دفاعی داعش تاکید کرد درگیری استان صلاح الدین با درگیری الانبار فرق دارد.
شهر شرقاط از ژوئن ( خرداد) 2014 تاکنون تحت اشغال داعش قرار داشت و مهمترین پناهگاه داعش در استان صلاح الدین به شمار می رفت.
از سوی دیگر پایگاه خبری السومریه نیوز عراق گزارش داد، نیروهای امنیتی این کشور موفق شدند دو منطقه «حلابسه» و «البو علوان» واقع در غرب فلوجه را از دست داعش آزاد کنند.
در همین حال سعد معن سخنگوی وزارت کشور عراق امروز اعلام کرد، عناصر گروهک تروریستی داعش قصد داشتند تا به منطقه عامریه فلوجه حمله کنند که با دخالت نیروهای امنیتی این حمله دفع شود.
وی افزود: هم اکنون حدود 400 تروریست داعشی در نزدیکی عامریه فلوجه در محاصره نیروهای عراقی قرار گرفته اند.
عملیات آزادسازی فلوجه از تصرف گروه تروریستی داعش از 23 می (سوم خرداد ماه) آغاز و روز یکشنبه این شهر عملا از دست داعش آزاد شد.
با توجه به اهمیت شهر فلوجه برای گروه تروریستی داعش و حامیان منطقه ای آن ٬به نظر می رسد، کار داعش عملا در عراق پایان یافته است و عملیات پیش رو در استان نینوا و مرکز آن موصل چندان دشوار نباشد؛ عملیاتی که حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق وعده قریب الوقوع بودن آن را داده است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.