کارشناس مسائل سوریه و فعال رسانه ای معتقد است اگر کشورهای غربی و آمریکا انتخابات در سوریه برگزار کنند باز هم بیش از ۷۰ درصد مردم سوریه به بشار اسد رای خواهند داد، اما آمریکا به هر شکل ممکن می خواهند که بشار اسد برکنار شود.

اکثریت مردم سوریه موافق بشار اسد هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، نشست آخرین تحولات میدانی سوریه و جبهه مقاومت امروز با حضور حسن شمشادی خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سوریه و کارشناس مسائل این کشور به همت پژوهشگاه مطالعات جهان در محل این پژوهشگاه برگزار شد.
در ابتدا شمشادی با اشاره به تاریخ آغاز جنگ در سوریه گفت: از 5 سال و 3 ماه و 13 روز پیش بحرانی در سوریه آغاز و جرقه جنگ در این کشور زده شد و  در دنیا اینگونه القاء کردند که 23 میلیون نفر از مردم کشور سوریه علیه رئیس جمهور دیکتاتور خود برخواسته اند و اینگونه وانمود کردند که رئیس جمهوری این کشور هیچ طرفدار و خواهانی را ندارد. این تبلیغات وسیع و سنگین آن قدر تاثیرگزار بود که به داخل کشور ایران هم نیز سرایت کرد تا جایی که در بین بعضی از مسئولان نیز مخالفت هایی بر سر حمایت ایران از بشار دیده می شد .
وی ادامه داد: سیاستمداران آمریکا و چندین کشور دیگر ادعا می کردند که کار سوریه چند ماهه به پایان می رسد و شکست سنگینی را خواهد خورد. اما این گونه که آنان تصور می کردند نشد و امروز شاهد گذشت بیش از 5 سال از جنگ و درگیری در سوریه هستیم اما ارتش سوریه همچنان پایدار است.
شمشادی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در نوروز سال 1391 در مشهد، خاطرنشان کرد: معظم له فرمودند دوره این که آمریکا در منطقه تصمیم بگیرد که چه بکند و چه نکند، چه کسی برود و یا چه کسی بماند به پایان رسیده است. آمریکا باید بداند در این زمینه قدرت های منطقه ای تاثیر گذارند.
وی تاکید کرد : تنها چیزی که در سوریه باعث شد که حمله سنگین ارتش آمریکا به عنوان ابر قدرت تا کنون علیه سوریه و جبهه مقاومت به نتیجه نرسد حضور جمهوری اسلامی ایران بوده است که از تمام ظرفیت ها در راستای دفاع از سوریه استفاده کرده است.
این فعال رسانه ای با اشاره به خواست آمریکایی ها در سرنگونی چند هفته ای نظام حاکم سوریه تصریح کرد: این نظام اکنون همچنان پابرجاست. اما تعداد آواره گان بسیار، تلفات جانی و مالی، حجم تخریب ها بسیار است. اما با وجود سختی ها و تلفات سنگین همچنان جبهه مقاوت حفظ شده است.
وی در پاسخ سوالی مبنی بر دلیل تمرکز جبهه رسانه ای بر روی  حلب گفت: بسته به نوع اتفاقاتی که در حلب رخ می دهد تعبیر رسانه ای از این شهر پر رنگ و کم رنگ خواهد بود. امروزه جنگ جنگ رسانه ای است و بیشتر تمرکز جنگ رسانه ای در حلب است و ما باید در کنار هم بر این جنگ رسانه ای پیروز شویم.
شمشادی با اشاره به پاک سازی های عمیق در دمشق خاطر نشان کرد: طرح سقوط دمشق به پایان رسیده و احتمال آن نیز منتفی شده است و اکنون در منطقه سوریه بحث های سیاسی بین گروه های معارض بیشتر از همه موضوعات تاثیرگذار هست.
کارشناس مسائل سوریه با ذکر این نکته که در سوریه بیش 100 گروه تروریستی مستقر هستند تصریح کرد: هر گروه تروریستی پرچم و نماد مختص به خود را دارد و طبق عقاید و افکار خود به جنگ با ارتش سوریه برمی خیزد.
وی ادامه داد اینکه ادعا می شود بخش هایی عمده ای از سوریه تحت اشغال داعش است این حقیقت ندارد زیرا مناطق شرقی و شمالی سوریه اکثرا کویری است و داعش مدعی است که آن بخش ها را در تصرف خود دارد ولی چنین نیست و در دست حاکمیت  سوریه قرار دارد.70 الی 60 درصد سوریه در دست نظام و حاکمیت سوریه است و در سوریه 30 الی 40 درصد از ارتش به صورت تهاجمی و 70 الی 60 درصد به صورت تدافعی در حال مبارزه هستند. 
شمشادی افزود: اگر کشورهای غربی و آمریکا انتخابات در سوریه برگزار کنند باز هم بیش از 70 درصد مردم سوریه به بشار اسد رای خواهند داد. آمریکا و کشورهای غربی به هر شکل ممکن می خواهند که بشار اسد برکنار شود و حتی حق شرکت در انتخابات را هم نداشته باشد.
در این بین تفاوت هایی بین مقبولیت بشار اسد با حزب بعث وجود دارد  و اسد اعتقاد دارد حزب بعث هم باید با تغییراتی که مردم می خواهند در درون خود ایجاد کند و در راستای جلب نظر مردم نقاط قوت خود را  تقویت کند و گفته است اگر این اتفاق نیفتد خود تصمیم به فاصله گیری از حزب بعث خواهم گرفت .
خبرنگار جمهوری اسلامی روی آرامش دیدن سوریه را بعید دانست و گفت: چه بشار اسد برود و چه نرود امنیت و آرامش در سوریه دیگر حاکم نخواهد شد. دراین کشور گروه هایی تروریستی متعددی وجود دارند که با وجود تفاوت سلایق سیاسی خود مانع از آرامش مجدد در این کشور خواهند شد. تروریست ها از طریق آمریکا، ترکیه، عربستان، قطر و دیگر کشورها تجهیز می شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.