استاد برجسته قرآنی کشور با اشاره به نقش قرآن کریم در زندگی اش گفت: زندگی خود را مدیون قرآن کریم هستم و هر چه دارم همه از دولت قرآن دارم.

هر چه دارم همه از دولت قرآن دارم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، استان بوشهر در زمینه قرائت قرآن قاری های زیادی را به کشور و حتی به جهان اسلام معرفی کرده است، قاریانی که صوت دلنشین نجوای آسمانیشان در گوش جهانیان می پیچد.

استانی با ظرفیت بالای قرآنی و دارا بودن اساتید با سابقه در این زمینه همچون نگینی بر جامعه قرآنی کشور می درخشد.

پای هر مجلس، محفل و یا مسابقات قرآنی  که در استان می رویم کم تر پیش می آید استاد برجسته استانمان حضور نداشته باشد.

از یکی از استادان قرآنی استان می خواهم تا سخن را آغاز کند و مختصری از چگونگی گره خوردن قرآن کریم با زندگیش برایمان بگوید.

 

روانخوانی و روخوانی قرآن کریم را قبل از ورود به دبستان آموختم

مختصری از تولد و خانواده اش می گوید: سید محمد جعفری متولد سال 1347 در شهرخورموج شهرستان دشتی هستم که در خانواده ای مومن، متدین و آشنا با قرآن کریم به دنیا آمدم.

این استاد از کودکی نخبه قرآنی  بوده چرا که زندگی قرآنی او از کودکی آغاز شده و در همین رابطه افزود: از کودکی در محضر پدربزرگم به آموزش قرآن پرداختم و قبل از آنکه به دبستان بروم روانخوانی و روخوانی قرآن کریم را نزد وی فراگرفتم و سپس در دوران تحصیل مسائل فنی و تجویدی کلام الهی را آموختم.

 

شیرین ترین زندگی، زندگی با قرآن است

استاد جعفری، ورود حرفه ای به آموزش قرآن کریم را از سال 63 می داند و عنوان می کند: در سال 63 از طرف سازمان تبلیغات اسلامی برای فراگیری فنون و اصول تجوید و مسائل صوت و لحن در دوره ای به تهران رفتم و از محضر بزرگانی همچون سید محسن موسوی بلدی، سید محسن خدام حسینی و دیگر اساتید بهره جستم  و بعد از بازگشت از تهران آنچه را که آموختیم در قالب جلسات هفتگی آموزش دادیم.

استاد جعفری در ادامه با اشاره به فعالیت های قرآنی اش گفت: وظیفه هر کسی است که آنچه در زمینه قرآن کریم آموخته به دوستان و علاقه مندان آموزش دهد و به عنوان زکات علم قرآنی آن را در اختیار علاقه مندان قرار دهد.

این استاد برجسته قرآنی اظهار داشت: شیرین ترین زندگی، زندگی با قرآن است و اگر کسی مطابق با قرآن آن را تنظیم کند بهترین و شیرین ترین زندگی را تجربه می کند.

 

هر چه دارم به برکت قرآن کریم است

وی با اشاره به موفقیت هایش در زمینه قرآنی افزود: اعزام به عنوان سفیر قرآنی کشور و به عنوان قاری در ماه مبارک رمضان در سال 71 ، اعزام به عنوان یکی از برگزیدگان قرآنی کشور به مکه مکرمه و مدینه منوره، اعزام به عنوان مبلغ قرآنی به کشور ماداگاسکار در سال 76، دریافت لوح تقدیر به عنوان خادمی قرآن در بخش آموزش در سال 91، نفر اول مسابقات قرات بسیج کشور در سال 83 را در کارنامه قرآنی خود دارم.

شاگردانی زیادی دارد این موی سپید کرده در راه قرآن. از او می خواهم شاگردانش را معرفی کند تواضع می کند و از آن ها به عنوان استاد یاد می کند: استاد جماله، استاد عباس هاشمی، آقایان ابطحی، آقایان حسینی.

 

استاد جعفری زندگی خود را مدیون قرآن می داند و می گوید: از صمیم قلب می گویم که هر چه دارم به برکت قرآن کریم است. طبع شاعریش هم که گل می کند می گوید: به قول حضرت حافظ هر چه دارم همه از دولت قرآن دارم.

 

دغدغه های قرآنی استاد

دغدغه قرآنی دارد این استاد ما. از رهبرمان می گوید و تربیت حافظان قرآنی: بعد از سفارش رهبر انقلاب اسلامی به جامعه قرآنی در تربیت حافظ قرآن در کشورعنوان فرمودند  موج و حرکت خوبی در کشور ایجاد شده است و ما شاهد برگزاری کلاس ها و دوره های حفظ متعددخوبی در این زمینه هستیم و امیدوارم با همکاری مسئولان فرهنگی و قرآنی استان این حرکت قرآنی با قدرت و همت دنبال و حمایت شود تا دوستان قرآنی ما، حافظان ما و کسانی که تازه در این مسیر قرار گرفته اند در این راه موفق شوند.

قاری بین المللی قرآن کریم بیان داشت: برگزاری جلسات مختلف قرآنی، جلسات هفتگی و خانگی که مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی است در استان شروع شده ادامه پیدا کند.

 

رهبر انقلاب موجب سرافرازی جهان اسلام

استاد جعفری در ادامه به خاطره ای اشاره  می کند که یادگاری از سفر به کشور پاکستان است: مسلمانان در کشور پاکستان به ایرانیان عنایت ویژه ای دارند و به رهبر عزیزمان.

در یک مسجد بزرگ در این کشور بعد از اجرا برنامه قرآنی ما در یک حلقه وسیع پاکستانی ها قرار گرفتیم. از ما خواستند و قول گرفتند که سلامشان را به رهبر انقلاب برسانیم و این بزرگ ترین افتخار است که رهبر انقلاب اسلامی نه تنها در کشور بلکه در جهان اسلام محبوبیت دارد.

 

مسئولان ما مسئولان پای کار در زمینه قرآنی نیستند

توصیه ای هم برای نسل جوان دارد و چشم به رحل های قرآنی می گوید:  توصیه من به جوانان این است که با قرآن باشند و قرآن را فراگیرند و در راستای آموزش آن گام بردارند.

جوانان با جدیت هر چه تمام تر با قرآن باشند و قرآن را در زندگی خود موثر بدانند و مطمئن باشند اگر با این هدف زندگی کنند توفقیق زندگی شیرین در دنیا و آخرت را خواهند یافت.

گله از مسئولان آن هم به قول خودش بی پرده : بی پرده بگویم مسئولان ما مسئولان پای کار در زمینه قرآنی نیستند.از مسئولان در این نظام مقدس با رهنمودهای رهبری انتظار بیش از این است که از محافل و مجالس قرآنی و برنامه ها بیش تر حمایت کنند. وظیفه مسئولان است تا جوانان را با قرآن آشنا کنند حمایت کنند بسترهای لازم را برای آشنایی بیش از پیش و مانوس شدن جوانان با قرآن کریم فراهم سازند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.