قدس آنلاین -اراک : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: آبفای استان برای تمام شهرها یک طرح جامع ۲۵ ساله تعریف کرده که سعی داریم در راستای مدیریت مصرف منابع آب و افزایش ذخایر آب حرکتی نوین انجام دهیم که امیدواریم در این طرح‌ها موفق عمل کرده و به‌ نتایج مطلوبی برسیم.

طرح جامع ۲۵ ساله بخش آب در راستای مدیریت مصرف منابع آب

عبدالرضا خلیلی در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی با اشاره به برنامه‌های شرکت آبفای استان مرکزی اظهار داشت: 17 برنامه از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی به وزارت نیرو ابلاغ شده که از موارد مربوط به آبفا یکی از آنها کاهش 22.5 درصد از مصرف‌کنندگان به مصرف زیر 20 مترمکعب است.

وی افزود: تصفیه‌خانه آشتیان یکی دیگر از برنامه‌ها راه‌اندازی است که بحث مهندسی و ساختمان‌سازی آن تمام شده و در حال نصب تجهیزات و غیره هستیم که برای آن 30 میلیارد ریال از خزانه اسلامی گرفته شده که پیش‌بینی می‌شود مهر امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: غیر از آشتیان شرکت تصفیه‌خانه تفرش را در دستور کار قرار داریم همچنین واگذاری 22 پروژه آب و فاضلاب به روش‌های مختلف از برنامه‌های این شرکت است.

خلیلی بیان داشت: تصفیه‌خانه شازند و آستانه از دیگر طرح‌های در دست احداث شرکت است که کار ساختمان‌سازی آن تمام شده و برای اینکه بتوانیم نزدیک 100 لیتر آب در ثانیه تامین کنیم مذاکراتی را با پتروشیمی داشتیم که تا حدی پیش رفته است.

خلیلی خاطرنشان کرد: حساسیت آب شرب بالا بوده و نیاز است که از سوی شرکت یک سری کار در این زمینه انجام و در کنار آن کارهای فرهنگی نیز باید انجام شود که مردم را حساس کنیم نه اینکه نگرانی ایجاد کنیم و مقصر دانستن مردم در همه زمینه‌ها درست نیست.

وی ادامه داد: در ایجاد شبکه کمی عقب هستیم که نیاز است هماهنگی‌ها بیشتر شود شرکت آبفا در جذب اعتبارات سایر به جز در بخش دولتی وضعیت خوبی دارد همچنین در زمینه درآمد براساس مصوبه شورای اقتصاد مجوز فروش آب را نداریم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.