قدس آنلاین- تبریز: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: در جامعه کنونی رواج منکرات، انحرافات اجتماعی و افزایش طلاق متأثر از برخی ناهنجاری‌های فرهنگی همچون بدحجابی است.

رواج ناهنجاری‌های فرهنگی متأثر از بدحجابی است / اظهار گله‌مندی مردم متدین از عدم رعایت شئون اسلامی در جامعه

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری با اشاره به برخی از آیات و روایات مرتبط با موضوع عفاف و حجاب اظهار داشت: حجاب از ضروریات دین مبین اسلام است و باید در جامعه اسلامی تحقق یابد.

وی از کمرنگ شدن توجه بعضی افراد به مسأله عفاف و حجاب اظهار تاسف کرد و گفت: حجابی که مدنظر دین مبین اسلامی است بیشتر برای بانوان ضروری است و در کنار آن عفاف هم برای بانوان و هم برای مردان تاکید شده است و باید مورد توجه ویژه مردم و مسؤولان باشد.

مجتهدشبستری با اشاره به تلاش دشمنان برای ترویج کم‌حجابی در جامعه تاکید کرد: در جامعه کنونی رواج منکرات، انحرافات اجتماعی و افزایش طلاق متأثر از برخی ناهنجاری‌های فرهنگی همچون بی‌حجابی است و بر این اساس باید اقدامات فرهنگی به خصوص از راه رسانه‌ها باید برای ترویج فرهنگ حجاب در جامعه انجام شود.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در تهیه برنامه‌های تلویزیونی در سطح کلان به حریم بین نامحرم‌ها و نحوه گویش‌ها و برخوردها دقت شود و اقدامات باید در شأن کشور اسلامی باشد تا فرهنگ نادرستی را در جامعه ایجاد نکند.

وی با اشاره مجدد به اهمیت حجاب و عفاف و نقش آن در سلامت جامعه، گفت: باید با برنامه‌ریزی فرهنگی فواید حجاب و مضرات بی‌حجابی در جامعه تبیین و بیان شود.

وی اظهار داشت: خانواده‌های شهدا، متدینین، مردم مذهبی و انقلابی معذب هستند و از عدم رعایت شئون اسلامی در جامعه اظهار گله‌مندی می‌کنند و باید تمهیداتی صورت گیرد تا در تبریز و آذربایجان که مهد غیرت و تدین است شاهد صحنه‌های بی‌حجابی نباشیم.

عضو خبرگان رهبری برگزاری تجمع مردمی با عنوان حمایت از حریم خانواده و حجاب در 21 تیرماه همزمان با روز عفاف و حجاب را حرکت مناسبی برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب عنوان کرد.

حجت‌الاسلام حسن تقی‌زاده رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز گفت: این شورا به همراه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان آمادگی کامل برای کمک به اجرایی شدن راهکارهای ترویج حجاب و عفاف در استان را دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.