۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
کد خبر: 398185

روز قدس همزمان با سایر نقاط جهان در امان پایتخت اردن گرامی داشته شد.

 گرامیداشت روز قدس در اردن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، در این مراسم سخنرانانی از کرانه باختری و احزاب و شخصیت های اردنی با درود به روح ملکوتی امام خمینی(ره) و تشکر و قدردانی از حمایت و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مردم فلسطین، جنایات اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کردند و خواستار حمایت کشورهای اسلامی از آرمان فلسطین برای آزادی قدس شریف شدند.

سخنرانان همچنین بر حمایت از روز جهانی قدس به عنوان عامل وحدت‌بخش در جهان اسلام و به‌ویژه محور مقاومت در وضعیت کنونی منطقه تاکید کردند  و با ضروری شمردن وحدت و انسجام داخلی مسلمانان، پرهیز از افراط‌گری را که راه پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی است، خواستار شدند. 

در این مراسم که با سخنرانی مجتبی فردوسی‌پور سفیر کشورمان همراه شد، برخی نخبگان و شخصیت‌های علمی و اجتماعی، دیدگاههای خود را مطرح  کردند. از جمله پیام رئیس مجلس ملی فلسطین قرائت شد و

رئیس اسبق کمیسیون فلسطین پارلمان اردن در سخنانی، پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از آرمان قدس را ستود و بر ادامه راه تا آزادی قدس شریف تأکید کرد.

در این مراسم علاوه بر شخصیت های فرهنگی، سیاسی و حزبی،  سفرا و نمایندگان سایر سفارتخانه‌ها ی مقیم و همچنین اعضای سفارت کشورمان شرکت داشتند.

در این مراسم باشکوه، آخرین جمعه ماه رمضان که به ابتکار حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شده، گرامی داشته شد. شرکت‌کنندگان در این مراسم، هماهنگی و همراهی خود را با سایر مسلمین برای حمایت از آرمانهای وحدت‌آفرین روز جهانی قدس به نمایش گذاردند و یاد و خاطره شهدای اردنی و فلسطینی را که در راه آزادی قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند، گرامی داشتند.

مجتبی فردوسی پور در این مراسم ضمن تشریح دیدگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی پیرامون مساله فلسطین و قدس شریف، به مواضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اتحاد جهان اسلام اشاره کرد و ضمن اعلام حمایت از مقاومت مردم فلسطین، بر  ضرورت وحدت کلمه و یکپارچگی گروههای فلسطینی و همچنین تمسک و پایبندی به مقاومت، تاکید کرد.

سفیر کشورمان ضمن محکوم کردن انتخاب رژیم صهیونیستی به ریاست یکی از کمیته های ششگانه حقوق بشر سازمان ملل متحد، عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل را مایه ننگ و نفرت جهان عرب و اسلام دانست.

در پایان این مراسم، شرکت کنندگان در ضیافت افطاری که به همین مناسبت تدارک دیده شده بود شرکت کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.