مجموعه شعر تازه رودابه حمزه‌ای با عنوان «آقامهدی‌جان، سلام» توسط انتشارات سوره مهر چاپ و روانه بازار کتاب شد.

انشتار نامه یک شاعر کودک به حضرت ولی‌عصر(عج)

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، مجموعه شعر تازه رودابه حمزه‌ای با عنوان «آقامهدی‌جان، سلام» توسط انتشارات سوره مهر چاپ و روانه بازار کتاب شد.

در این مجموعه 7 شعر بلند برای گروه سنی نوجوان با عناوین «آقا مهدی»، «صندوقچه‌ی خاطرات»، «الان شب یا روزه»، «بهار خانم»، «بوی گریه» و «اگر که آقا بیاد...» گنجانده شده است.

این کتاب به امام زمان(عج)، روز معلم، جنگ، بازگشت اسرا به ایران، امام (ره)، انقلاب و ... در قالب های شعری چهارپاره، مثنوی و نیمایی می‌پردازد.

اشعار این مجموعه، با زبانی سهل و خودمانی، تلاش دارد تا ارتباطی نزدیک با مخاطب نوجوان برقرار کند. اشعار مجموعه «آقا مهدی جان، سلام» گویای درونیات شاعر است و در واقع شاعر، مخاطب را غریبه ندانسته و با او به دردل نشسته، دردل از انتظار و غم دوری، از خاطرات کودکی و مصائب جنگ تحمیلی و البته همه این‌ها با گاه گاه با چاشنی طنز نیز همراه می‌شود.

در شعر «آقا مهدی» شاعر با بیانی نزدیک به مخاطب نوجوانش با حضرت ولی عصر (عج) سخن می گوید و البته در کنار لحن صمیمانه و بی ریا، جایگاه و مقام والای آن حضرت را هم در نظر دارد.

شنیدم که مثل ما دلواپسی

کِی می خوای به داد گل ها برسی

مطمئنم که تو راه سفری

می دونم از حال ما باخبری

نکنه امروز و فردا بکنی

نکنه این پا و اون پا بکنی

دل ما تنگه برای دیدنت

برای عطر نفس کشیدنت

در شعر «صندوقچه خاطرات» نیز شاعری طنزی دلنشین را در ابیاتش نهفته دارد. در زیر بخشی از این قطعه را می خوانید.

تو زنگ درس ریاضی همیشه

بودم ولی با دل و جون نبودم

فرو می رفتم تو خودم، تو ذهنم

شعرهای بدقیافه می سرودم

در اشعاری که با مضمون جنگ تحمیلی همراه است هم رودابه حمزه‌ای تلاش داشته تا پیام‌های مدنظر خود را در لایه‌های زیرین ارائه کند و در واقع نهالی از مفهوم مقاومت، اسارت و ایثار در ذهن مخاطبش بکارد. شعر زیر نمونه‌ای از دقت شاعر در این زمینه است.

لالایی کن که آسمون

با آدما مهربونه

کبوتر گم شده رو

به خونه شون می رسونه

رودابه حمزه ای در 28 بهمن 1343 در تهران متولد شد. مجموعه سه جلدی «دست بزنم به چاقو»، «دست بزنم به کبریت» و «دست بزنم به قلیون»، «خیال صورتی»، «مجموعه ای از مهربانی» و ... بخشی از اشعار این شاعر کشورمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.