قدس آنلاین- تبریز: مدیرعامل تراکتورسازی تبریز گفت: دومین محموله عرضه تراکتورهای سنگین که برای کار در مزارع صنعتی و برای فعالیت در خاک‌های سخت تولید شده به شرکت کشت و صنعت مغان تحویل داده شد.

ارسال دومین محموله انبوه تراکتور سنگین به کشت و صنعت مغان

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، ابوالفتح ابراهیمی بعد از ظهر امروز در مراسم تحویل تراکتورهای سنگین تولید شده تراکتورسازی تبریز اظهار داشت: به دنبال تست و بهره‌برداری موفقیت‌آمیز از اولین بخش از تراکتورهای سنگین تولیدی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در بزرگ‌ترین مجموعه کشت و صنعت کشور(مغان)، دومین محموله عرضه تراکتورهای سنگین ITM 1500 ، 150 اسب بخار که برای کار در مزارع صنعتی و جهت فعالیت در خاک‌های سخت تولید شده، طی مراسمی با حضور مدیران ارشد استانی به شرکت کشت و صنعت مغان تحویل داده شد.

وی گفت: این تراکتورها برای اولین‌بار در کشور ساخته شده و با وجود اینکه این تراکتورها در خارج از کشور به رقمی معادل 300 تا 400 میلیون تومان عرضه می‌شود اما بواسطه اینکه اغلب قطعات آن در داخل کشور و توسط تولیدکنندگان داخلی تولید و به نوعی خودکفائی در تولید آن صورت پذیرفته لذا به قیمت کمتر از 200 میلیون تومان عرضه می‌کنیم.

ابراهیمی قدرت بالا، ارائه خدمات پس از فروش منظم، وفور قطعات در بازار و توان رقابتی آن با محصولات خارجی را از خصیصه‌های بارز این تراکتورها برشمرد و گفت: این محصول علاوه بر تأمین نیازهای کشت و صنعت‌ها و مزارع بزرگ کشور ، قابلیت فروش و عرضه به بازارهای جهانی را دارا است.

کریم مهری رئیس سازمان جهاد‌کشاورزی استان نیز در این مراسم، با تبیین اینکه وزارت کشاورزی با تعیین خط اعتباری ویژه حمایت‌های لازم را در خصوص توسعه مکانیزاسیون در کشور انجام داده است، افزود: کشاورزانی که دارای زمین‌های بزرگ هستند برای خرید این تراکتورها معرفی و تسهیلات ویژه 80 درصدی به آنها اختصاص داده خواهد شد.

تولید انبوه تراکتور مدل ITM1500 با 2 دیفرانسیل دارای 150 اسب بخار قدرت، در پایان سال1394،خط تولید انبوه آن باحضور حجتی وزیرجهاد کشاورزی، در تراکتورسازی تبریز آغاز شد.

این تراکتور دارای قابلیت توربو شارژ بوده و 6 سیلندر است، گیربکس سنکرون و خزشی، سامانه هیدرولیکی، فرمان هیدرو استاتیک، 12 دنده جلو و پنج دنده عقب دارد که با رعایت استانداردهای آرگونومیک تولید شده است.

سالانه حدود 20 هزار دستگاه تراکتور در این شرکت تولید و علاوه بر تأمین نیاز داخلی، به کشورهای آفریقای مرکزی، آمریکای لاتین، آسیای میانه، سریلانکا و عراق و افغانستان صادر می‌شود.

علاوه بر تراکتور، بکهو لودر، کامیونت، انواع موتورهای دیزلی و قطعات پیچیده ریخته نیز در این گروه صنعتی، تولید و عرضه می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.