در دنیای مجازی پست ، رفتار و نوشته های ما موجب می شود که در آینده بسیاری از مسایل به ضرر ما تمام می شود.

هر چه در اینترنت بر جای بگذارید علیه تان استفاده می شود!
به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، احتمالاً شما هم عبارت هایی مثل اعتیاد به اینترنت و استفاده نادرست از اینترنت را شنیده اید. در واقع معمولاً توی روزنامه ها و مجلات روی جنبه های منفی تاثیر های روان شناختی اینترنت دست می گذارند اما راستش را بخواهید خود روان شناس ها هم اعتراف کرده اند که اینترنت آن قدر سریع گسترش پیدا کرده که آنها برای تحلیل روان شناختی فضایی که ایجاد شده، عقب مانده اند.
 Cyberpsychology  یا روان شناسی اینترنت، از دوبخش به نام سایبراسپیس (Cyberspace) یا فضای مجازی و رواشناسی تشکیل شده که رفتار و حالت‌های روانی افراد در هنگام استفاده از اینترنت را تحلیل می کنند. 
سایبرسایکولوژی یا روان شناسی اینترنت به فرایندهای ارتباطی، رفتار و حالت های روانی افراد در هنگام استفاده از اینترنت است که  مرزهایش را تا بررسی فرهنگ کامپیوتر و واقعیت دنیای مجازی که در اینترنت اتفاق می افتد گسترش داده است ، که بیشتر بر روی هویت آنلاین، روابط آنلاین، تیپ های شخصیتی در فضای مجازی، انتقال به کامپیوتر، اعتیاد به کامپیوتر و اینترنت، رفتارهای عود کننده در فضای مجازی، تغییر جنسیت آنلاین و … تمرکز دارد. 
فیسبوک ، واتس اپ ، تلگرام ، اینستاگرام و .. زیر ذره بین روانشناسان سایبری
فیس بوک، به عنوان اولین رسانه اجتماعی جهانی، تأثیرات بیشماری بر وضعیت روانشناختی کاربران خود گذاشت. فیس بوک با الگوی ارتباط یک فرد با افراد دیگر، اجازه می داد تا فرد اطلاعاتی در مورد زندگی خود مانند فعالیت های اجتماعی و عکس هایش را به اشتراک بگذارد.
 این مدل ارتباط در سال ۲۰۱۰، جای خودش را به گفتگوی آنلاین داد و به کابران اجازه داد تا بتوانند روابط فرد به فرد خود را ارتقا دهند. کاربران خوشحال اما نمی دانستند سلامت روانی شان با این گفتگوی آنلاین مورد هدف واقع شده است.
 
هر چه در اینترنت بر جای بگذارید علیه تان استفاده می شود!
 
 این شبکه اجتماعی ارمغانی جز افسردگی، اعتماد به نفس پایین، احساس تنهایی و روابط منفی نداشت که به تدریج پای دیگر شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، تلگرام، واتس اپ، وایبر و… باز شد و روان آدم ها بیشتر خدشه دار شد. 
روانشناسان سایبری به شما می گویند هر چه که در اینترنت می گذارید علیه شما استفاده می شود ، یعنی رفتار شما زیر ذره بین روانشناسان سایبری است. از "لایک”کردن  که زندگی شخصی فرد را در یک جامعه عمومی برملا می کند بگیر تا دست یابی به تصویری از خود از طریق اینستاگرام و تلگرام  و دیگر شبکه های اجتماعی!
 
هر چه در اینترنت بر جای بگذارید علیه تان استفاده می شود!
این روانشناسان می گویند استفاده بیش از حد کاربران از شبکه های اجتماعی مشکلات جدی روانشناختی را  به همراه دارد  از جمله:
- افسردگی
- تنهایی
- جدا افتادگی اجتماعی
- اختلال خواب
- رفتارهای اعتیاد گونه
- اختلال خوردن
- اختلالات اضطرابی
درمان اینترنتی یا مشاوره آنلاین
جالب است بدانید روانشناسان سایبری می توانند علاوه بر تحلیل رفتار  اینترنتی شما ،  درمانتان نیز کنند. روان درمانی در فضای مجازی یا درمان اینترنتی به این صورت است که فرد معتاد به اینترنت  از طریق ایمیل یا گفتگوی آنلاین با روانشناس ارتباط برقرار می کند  یعنی یک جور مشاوره آنلاین.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.