قدس آنلاین: کسانی که تا به حال به زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) مشرف نشده اند، نام و نام خانوادگی خود را به شماره ۰۹۹۰۳۵۱۱۲۹۱ پیامک کنند تا شرایط سفر به زیارت آن حضرت (س) برایشان فراهم شود.

امکان زیارت رایگان حضرت معصومه(س) برای زائراولی ها

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، کارشناس رسانه ملی سحرگاه بیست و هفتم ماه مبارک رمضان در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: در دعای ابوحمزه ثمالی می خوانیم که خدایا من استغاثه و ناله ام را به در خانه تو می آورم و به تو توسل می جویم؛ در شب های قدر خدا را با سه هزار صفت صدا می زدیم؛ در دعای جوشن کبیر بعد از هر فرازی عبارت الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب را می خوانیم که خدایا به فریاد من برس و مرا از آتش دوزخ نجات بده.

 

این کارشناس رسانه ملی اظهار داشت: هر کس در این ماه توانست از آتش جدا شود، به رستگاری رسیده است؛ حاج اسماعیل دولابی می فرمود بهشت و جهنم را نقد معنا کنید؛ لقمه حرام مثل خوردن آتش است؛ نتیجه رذائل اخلاقی آتش جهنم بوده و هر چیزی که ما را از خدا جدا کند، جهنم است.

 

این کارشناس دینی با اشاره به ادای حق الناس در دنیا تصریح کرد: آیت الله بهاءالدینی می گفت برخی که دهن باز می کنند، انگار کوره جهنم باز شده است؛ در این شب های باقیمانده به درگاه خداوند متعال ناله کنیم که خدا ما را ببخشد؛ کسانی که حقوق دیگران را در دنیا ادا می کنند، در همین دنیا آتش جهنم را برای خود خاموش می کنند.

 

اهمیت خواندن ذکر صلوات

وی با اشاره به اهمیت خواندن ذکر صلوات گفت: روایت است وقتی که مؤمن از پل صراط می گذرد، پل صراط خاموش می شود؛ نشانه مؤمن این است که آتش را خاموش می کند و مشکلات مردم را رفع می کند؛ روایات فراوانی است که هیچ کسی به خدا نزدیک نمی شود و دعایش مستجاب نمی شود، مگر کسی که بر محمد و آل محمد صلوات می فرستد.

 

حجت الاسلام فرحزاد افزود: امام باقر(ع) فرمودند بنده ای را به خاطر گناهانش به آتش می افکنند، حدود 500 سال در آتش جهنم می ماند و در جهنم نام پیامبر(ع) و اهل بیت آن حضرت را فراموش می کند و بعد از 500 سال نام پیامبر(ص) و آل پیامبر(ص) یادش می آید و به خدا می گوید که خدیا مرا به حق این بزرگواران نجات بده، خدا به جبرئیل می فرماید که برو بنده ام را از آتش جهنم نجات بده؛ سپس خداوند متعال می فرماید به عزتم قسم که اگر به خاطر محمد(ص) و آل محمد(ص) مرا نخوانده بودی، مدت های فراوان دیگری تو را در آتش جهنم نگه می داشتم.

 

این کارشناس رسانه ملی به نقش ذکر صلوات در برطرف کردن مشکلات اشاره کرد و اظهار داشت: بر خود واجب کردم که هر بنده ای مرا به نام محمد و آل محمد قسم دهد، او را از جهنم نجات می دهم؛ صلوات حلّال همه مشکلات است و خداوند متعال به وسیله اهل بیت(ع) ما را از آتش جهنم نجات می دهد.

 

طرح سفر رایگان به حرم حضرت معصومه برای زائر اولی ها

این کارشناس دینی با اشاره به طرحی برای زائر اولی های سفر به قم تصریح کرد: مؤسسه خیریه ای به نام حضرت خدیجه(س) راه اندازی شده است که تاکنون هزار نفر را به زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) آورده اند؛ این خیریه مردمی است و کسانی که می توانند در این خیریه کمک کنند، در این مسیر ما را یاری کنند؛ شرط ثبت نام در این طرح آن است که ثبت نام کنندگان باید زائر اولی باشند.

 

وی به شرح این طرح پرداخت و گفت: کسانی که افرادی را به زیارت می فرستند، قطعا ثوابشان از آمدن خودشان بیشتر است؛ هزینه فرستادن هر فردی به زیارت حضرت معصومه(س) 30 هزار تومان است و افراد علاقه مند، با توجه به وُسع خود هزینه سفر یک یا چند نفر را بر عهده بگیرند و در این طرح شرکت کنند.

 

حجت الاسلام فرحزاد خاطرنشان کرد: افرادی که می توانند وسیله حمل و نقل به قم و یا محل سکونتی در قم در اختیار بگذارند، یا در آشپزی کمک کنند، یا کار فرهنگی را برعهده بگیرند و یا طلاب و مداحانی که می توانند در این مسیر یاری برسانند، دریغ نکنند و در این راه به خدمتگذاری بپردازند.

 

کارشناس رسانه ملی ضمن بیان روایاتی درباره پاداش زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: کسی که حضرت فاطمه معصومه(س) را زیارت کند، انگار امام رضا(ع) را زیارت کرده است؛ در روایتی آمده که هر کسی حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود.

 

این کارشناس دینی تصریح کرد: کسانی که تا به حال به زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) مشرف نشده اند، نام و نام خانوادگی خود را به شماره 09903511291 پیامک کنند تا شرایط سفر به زیارت آن حضرت (س) برایشان فراهم شود؛ همچنین عده ای که می خواهند در قالب این طرح، افرادی را که به زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) نیامده اند، کمک مالی کنند و به زیارت آن حضرت بفرستند، پیامکی را به این شماره ارسال کنند.

 

وی در پایان گفت: همچنین عده ای که می خواهند در قالب این طرح، افرادی را که به زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) نیامده اند، کمک مالی، فرهنگی، سکونتی، حمل و نقلی و غیره کنند و به زیارت آن حضرت بفرستند، پیامکی را به این شماره ارسال کنند.

رسا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.