یک بانوی کاریکاتوریست که اثری با عنوان جنس مدال شجاعت طراحی کرده است، گفت: آمریکا با حمله به هواپیمای مسافربری حقوق بشر را به تمسخر گرفت.

آمریکا با حمله به هواپیمای مسافربری حقوق بشر را به تمسخر گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «ندا تنهایی‌مقدم» از کاریکاتوریست‌های جوان کشورمان است که اثری به مناسبت حادثه 12 تیر 1367 و انهدام هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو جنگی آمریکا طراحی کرده است.

وی در این اثر به دادن نشان لیاقت به ویل راجرز فرمانده ناو وینسنس را به تصویر کشیده که در این تصویر مدال شجاعت آغشته به خون است.

اثر «ندا تنهایی‌مقدم»

 

این بانوی هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: عمل جنایتکارانه آمریکا در حمله به هواپیمای مسافربری به هیچ وجه در قالب دفاع مشروع قابل توجیه نیست، چراکه عدم تشخیص یک هواپیمای مسافربری تخصص خاصی نمی‌طلبید و چطور یک فرمانده آمریکایی به راحتی توانست چنین جنایت بزرگی را مرتکب شود و حقوق بشر را با بهانه واهی به تمسخر بگیرد؟

وی ادامه داد: ویل راجرز با گستاخی سعی در عادی کردن مسئله کرد؛ این جنایت از نظر میزان تلفات انسانی، هشتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ است و عمق جنایت و نقض حقوق بشر در سکوت و سبک شمردن آن بیشتر واضح است.

تنهایی‌مقدم با بیان اینکه آمریکا با حمله به هواپیمای مسافربری حقوق بشر را به تمسخر گرفت، یادآور شد: بنده به سهم خود برای نشان دادن این جنایت بزرگ، کارتونی از فرمانده ناو وینسنس طراحی کردم؛ به راستی جنس مدال شجاعت آمریکا از چیست؟

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.