سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با بیان طی سه شب پر فیض قدر، مردم نوعدوست کشورمان نزدیک به ۳۳ هزار واحد خون اهدا کردند، گفت: در عین حال طی سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۵۴۰ هزار واحد خون در سراسرکشور اهدا شده است که بیشترین میزان اهدای خون در این مدت به ترتیب مربوط به استان‌های تهران، فارس و مازندران بوده است.

 ۴ استان پیشتاز اهدای خون در شب‌های قدر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر بشیر حاجی بیگی با بیان اینکه طی سه شب پر فیض قدر، مردم نوعدوست کشورمان نزدیک به 33 هزار واحد خون اهدا کردند، گفت: طی سه شب قدر در استان‌های تهران، کرمان، اصفهان و تبریز به ترتیب بیشترین آمار اهدای خون را به خود را شاهد بوده‌ایم. در عین حال طی سه ماهه نخست سال جاری بیش از 540 هزار واحد خون در سراسرکشور اهدا شده است که بیشترین میزان اهدای خون در این مدت به ترتیب مربوط به استان‌های تهران، فارس و مازندران بوده است.

وی افزود: بنا براین گزارش آمار مراجعه مردم برای اهدای خون طی این سه ماه، نزدیک به 664 هزار نفر بوده است که بیش از 52 درصد آنان اهدا کننده مستمر بوده‌اند. همچنین شاخص اهدای خون بانوان در استان لرستان با 9 درصد، استان مرکزی با هشت درصد و استان خراسان شمالی با 7.5 درصد بالاتر از سایر استان‌ها بوده است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان انتقال خون، حاجی بیگی همچنین اعلام کرد که طی مدت یاد شده بیش از 951 هزار واحد خون و فرآورده شامل پلاکت، گلبول قرمز فشرده شده و پلاسما به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور ارسال شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به سه درصد رشد داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.