۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 398626

قدس آنلاین: کودکان باید از همان کوچکی تصویری زیبا و دلنشین از امام زمان (عج) داشته باشند. در این رابطه نباید صرفا به آموزش های کلاسیک بسنده کرد.

چگونه کودکان را منتظر تربیت کنیم؟

به گزارش قدس آنلاین، حسن محمودی، نویسنده و محقق مباحث مهدوی درباره راه های تربیت مهدوی فرزندان گفت: ما برای این که ظهور محقق شود باید روی لایه های مختلف جامعه کار کنیم، یعنی زمینه سازی را باید در همه لایه های اجتماعی انجام داد. اما آن نسل و آن لایه ای که بیشترین تاثیر و در عین حال بیشترین پذیرش را دارد، کودکان و نوجوانان هستند که متاسفانه در این عرصه هر چه دشمن زیاد کار کرده ما کمکاری داشته و داریم!

 

وی افزود: ما در حوزه ها، دانشگاه ها و مراکز علمی و ... تلاش می کنیم که بهترین استادان را جذب کنیم، اما برای مقطع ابتدایی، معلمان خوب گزینش نمی شوند. معلمانی که دغدغه های فرهنگی داشته باشند؛ دغدغه های آموزش دینی داشته باشند؛ هرچند معلمان ما خوب هستند اما در گزینش، بهترین ها را برای مقطع ابتدایی در نظر نمی گیریم.

 

این محقق مهدوی تصریح کرد: ما باید در مهدهای کودک، در مهدهای قرآنی و در مقطع پیش دبستانی، آموزش هایی را هماهنگ با زبان کودک تعریف کنیم، که کودک از همان دوره کودکی با امام زمان (عج) آشنا شود و اولین موضوعی هم که درباره امام عصر علیه السلام باید به کودکان آموزش داد، موضوع مهربانی و عطوفت امام مهدی (عج) است.

 

محمودی درباره آن دسته از گزاره های مهدوی که در دوران کودکی می توان به کودک آموخت، بیان کرد: این که حضرت حجت علیه السلام، فردی مهربان و دوست داشتنی هستند، در بین ما حضور دارند، می توان با ایشان ارتباط برقرار کرد، می توان به ایشان سلام داد، می توان به ایشان هدیه داد و مواردی از این دست که در حد فهم و درک کودک باشد را می بایست از همان دوران کودکی آموزش داد.

 

وی تاکید کرد: کودکان باید از همان کوچکی تصویری زیبا و دلنشین از امام زمان (عج) داشته باشند. در این رابطه نباید صرفا به آموزش های کلاسیک بسنده کرد. باید بازی های متعدد در این رابطه بسازیم، سرگرمی های زیبا با این موضوع را گسترش دهیم، انیمیشن ها و کارتون های جذاب برای کودکان و نوجوانان تهیه کنیم.

 

این نویسنده مهدوی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در عرصه جهاد فرهنگی تصریح کرد: امروز دشمن دقیقا موضوع منجی را نشانه گرفته و غیرمستقیم در قالب کارتون، انیمیشن و بازی های رایانه ای و... منجی اسلام را فردی خشن معرفی می کند. ما باید در این زمینه تلاش صدچندان داشته باشیم، به فرموده مقام معظم رهبری که به موضوع جهاد فرهنگی اشاره داشتند امروز مسئله جهاد در این عرصه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده و دارای اولویت است. افرادی که این هنر و این مهارت را دارند باید وارد میدان شوند. ما امروز در این عرصه به نسبت فعالیت های جبهه مقابل خیلی عقب هستیم و نیاز به تلاش مجاهدت گونه داریم.

 

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: همان قدر که در مسائل هسته ای دانشمندان ما تلاش جهادی دارند و برای کشور و نظام ما این موضوع اهمیت دارد به همان اندازه هم باید در این عرصه به شکل جدی کار کرد تا بتوان گامی در جهت زمینه سازی ظهور برداشت.

 

وی یادآور شد: وقتی دشمن، امام مهدی علیه السلام را فردی خشن معرفی می کند با برنامه و هدف این کار را انجام می دهد. هیچکس فرد خشن را دوست ندارد و منتظر آمدن او نخواهد بود، بدون عشق و علاقه به امام مهدی (عج) ما هیچگاه به سمت ظهور حرکت نخواهیم کرد. چون کسی تمایلی ندارد که برای آمدن یک فرد خشن و خونریز زمینه سازی کند. دشمن دقیقا این نقطه را نشانه گرفته است. در حالی که ما می دانیم که با ظهور حضرت حجت علیه السلام اصلا مهربانی ظهور پیدا می کند. در روایات داریم که همگان در ایام ظهور مهربان می شوند و کینه از دل ها رخت برمی بندد. پس رهبر چنین جامعه ای مسلما یک رهبر مهربان خواهد بود. رهبری که مهربانی خود را از پیامبر خدا صل الله علیه وآله، رسول مهربانی ها به ارث برده است.

 

محمودی ادامه داد: دشمن درباره خشونت منجی و معرفی او به این شکل کار کرده و می کند. گردن زدن گناهکاران، راه انداختن جوی خون، کشتن مخالفان و... این مطالب چیزهایی است که درباره امام عصر (عج) تبلیغ می شود. وقتی شما بدانید مهمانی در راه دارید که از مهر، محبت، مهربانی و عطوفت او فراوان شنیده اید مسلما مشتاق و بیتاب او خواهید شد. اما اگر به شما بگویند کسی در راه است که از شدت خشونت همه انسان های گناهکار را گردن می زند و مخالفان را می کشد و ... مسلما تمایلی برای آمدن او نخواهید داشت چه رسد به دعا کردن برای ظهور او.

 

این پژوهشگر مهدوی در پایان خاطرنشان کرد: امروز برای آنکه کودکان و نوجوانان ما با دعا فرج مانوس شوند و منتظر ظهور باشند باید در مقابل دشمن که سعی می کند چهره ای خشن از امام مهدی (عج) تصویر کند، چهره مهربان و وجه رحمت وجودی ایشان را تبیین کنیم.

شبستان

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.