قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی با اشاره به پیوندهای فرهنگی و زبانی مشترک از این استان به‌ عنوان مقصدی شایسته و پرجاذبه برای گردشگران ترکیه‌ای یاد کرد.

آذربایجان‌شرقی مقصدی شایسته برای گردشگران ترکیه‌ای است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، مرتضی آبدار بعد از ظهر امروز در دیدار سرکنسول ترکیه که با حضور نماینده وزارت امور خارجه در استان انجام شد، گفت: صنعت گردشگری همواره عاملی برای بهبود وضعیت اقتصادی و تعاملات بین کشورها بوده است، لذا ما نیز می‌توانیم با استفاده از تجربیات موفق ترکیه در عرصه گردشگری و با اتکا به پتانسیل بالای موجود در استان و کشور، خود را به سطح قابل قبولی در عرصه گردشگری برسانیم.

وی ادامه داد: 2018 فرصت بسیار ارزشمند و مغتنم برای گسترش همکاری‌های دوجانبه است؛ باید با افزایش تعاملات و تدوین برنامه‌های عملیاتی شاهد افزایش ورود گردشگران ترکیه ای به تبریز و استان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: با توجه به برگزاری اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیایی در شهریورماه امسال و چندین رویداد مهم دیگر در تبریز، به منظور برنامه‌ریزی در راستای توسعه گردشگری و استفاده از پتانسیل کشور ترکیه در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی در نظر داریم با اجرای پروژه‌های مختلف و برنامه‌های مشترک مانند برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها زمینه را برای حضور گسترده گردشگران کشور ترکیه در استان فراهم کنیم.

آبدار اضافه کرد: با افتتاح دبیرخانه تبریز 2018 و حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف، پرهیز از عملکرد جزیره‌ای در دستور کار قرار خواهد گرفت و به همین منظور از هر پیشنهادی از سوی بخش دولتی و خصوصی ترکیه در راستای همکاری متقابل و افزایش گردشگر ورودی به تبریز استقبال می‌کنیم.

چاغلار چاکرآلپ سرکنسول ترکیه در تبریز نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور مهندس آبدار در سمت مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گفت: تبریز از لحاظ جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیار شاخص است و با حضور شما در این سمت فضا برای استفاده مناسب از ظرفیت جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی تبریز، بیش از پیش فراهم‌شده است.

وی عنوان کرد: پیوند عمیق دینی، فرهنگی و تاریخی زمینه توسعه روابط اقتصادی ایران و ترکیه را فراهم کرده است. ترکیه با داشتن تجارب ارزشمند در زمینه گردشگری و نزدیکی به بازارهای اروپایی از موقعیت ممتازی در منطقه برخوردار است که می‌توان با برگزاری هفته‌های فرهنگی مشترک و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی زمینه را برای آشنایی و حضور بیشتر مردم ترکیه و گردشگران اروپایی در آذربایجان شرقی و به‌ویژه تبریز فراهم کرد.

سرکنسول ترکیه در تبریز تبیین کرد: ایرانی ها شناخت خوبی از کشور ترکیه دارند که باید این شناخت در مردم ترکیه نیز بوجود بیاید و بدین منظور باید با نهادینه کردن مناسبات متوازن و پایدار همکاری‌های میان دو کشور را افزایش داد.

چاکرآلپ تشریح کرد: انتخاب تبریز به‌ عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی باعث افتخار و مباهات است و فرصتی است که باید به نحو شایسته از آن بهره گرفت تا تبریز در سطح بین‌المللی مطرح شود.

وی متذکر شد: 2018 فرصتی تاریخی برای گسترش مناسبات دو سویه میان آذربایجان شرقی و ترکیه است و باید به دنبال راه‌هایی برای تعریف اهداف مشترک باشیم تا آذربایجان شرقی را در ترکیه و ترکیه را در آذربایجان شرقی معرفی کنیم.

سرکنسول ترکیه در تبریز در پایان بیان کرد: علاقه خاصی به تبریز دارم و به عنوان سرکنسول کشور ترکیه در تبریز برای ارتقای روابط متقابل و هر چه بیشتر شناخته شدن این شهر زیبا و تاریخی تمام توان خود را به کارخواهم گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.