قدس آنلاین - ایلام: در پی ورود توده جدید گردوغبار به آسمان ایلام، هوای ایلام در وضعیت اضطرار قرار گرفته و دید افقی کاهش یافته و تنفس را برای همه شهروندان سخت کرده است.

مراکز درمانی و بیمارستانی ایلام در حالت آماده باش

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در این راستا با بیان اینکه مراکز درمانی و فوریت های پزشکی استان در آماده باش کامل هستند، گفت: بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) به عنوان بیمارستان مختص بیماران دارای نارحتی قلبی و ریوی انتخاب و مهیا شده است.

علی دل پیشه با اشاره به اینکه در چهار نقطه پرتردد شهر همچون چهارراه پیام نور و میدان شهدا تعداد ۱۰ هزار ماسک توسط مرکز فوریت های پزشکی ایلام به صورت رایگان بین مردم توزیع می شود، افزود: این دانشگاه آمادگی دارد که در صورت مراجعه زیاد مردم به مراکز درمانی ظرفیت این مراکز را افزایش دهیم.

وی یادآور شد: تا پایان فعالیت این توده از ریزگردهای عربی در آسمان ایلام تمامی مراکز درمانی و بیمارستانی مناطق درگیر، در حالت آماده باش بسر خواهند برد.

تأخیر 2 ساعته فعالیت ادارات

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوای استان ایلام نیز در این باره با بیان اینکه به علت میزان بالای غلظت ریزگردها در هوا ساعت کار دستگاه های اداری مناطق درگیر امروز با تاخیر 2 ساعته آغاز می شود، گفت: با ورود ریزگردهای عربی با غلظت بالا به هوای استان و در پی تشکیل کمیته اضطرار آلودگی هوای استان، مقرر شد امروز شروع به کار دستگاه های اداری از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح آغاز شود.

مازیار سلیمان نژاد با اشاره به اینکه این تاخیر شامل حال مراکز درمانی و امدادی چون بیمارستان ها نمی شود، اظهارداشت: در صورت تداوم غلظت ریزگردها اطلاعیه دیگری درباره تعطیلی دستگاه های اداری منتشر می شود.

گفتنی است 30 روز از 107 روز از سال جاری، هوای استان ایلام بعلت بارش ریزگردهای عربی آلوده بوده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.