قدس آنلاین-اراک-الهه موحد: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی با اشاره به ضرورت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه گفت: توانمندسازی زندانیان در زمینه مهارت های شغلی یکی از رویکردهای مهم فرآیند اصلاحی وتربیتی زندانیان است.

از رویکردهای مهم فرآیند اصلاحی وتربیتی زندانیان توانمندسازی آنها در زمینه مهارت های شغلی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: اشتغال زندانیان رهایی یافته از بند در استان مرکزی تسهیل شود.

عباس قاسمی در نشست بررسی راهکارهای کاهش وقوع جرم بااشاره به اقدامات صورت گرفته در استان مرکزی درراستای جلوگیری بازگشت زندانیان آزادشده به زندان اظهار داشت: تابه امروز سه نشست در راستای بررسی راهکار‌های جلوگیری از بازگشت مجدد زندانیان به زندان با کمک معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با حضور برخی از ادارات در مرکز استان برگزار شده است.

وی افزود: این نشست در راستای اجرای برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم و آسیب اجتماعی و بررسی راه‌حل‌های کاهش آسیب در جامعه با این هدف که اشتغال‌زایی برای زندانیان پس از اتمام محکومیت برگزار شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: سیستم نوین اصلاحی و تربیتی، اشتغال و حرفه‌آموزی از جمله مولفه‌های بسیار مهمی است که در توانمندسازی و ایجاد بستر تغییر نگرش مددجویان تاثیرگذار است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی تصریح کرد: بحث اعطای پروانه کسب به زندانیان در راستای کاهش و کمبود آسیب و جرائم از سوی زندانیان از اهمیت بالایی برخوردار است و پس از اتمام محکومیت صادر می‌گردد و مستلزم این است که پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان مجوز و تأیید صلاحیت لازم را برای صدور پروانه کسب به اتاق اصناف ارائه دهد.

قاسمی ادامه داد: اتاق اصناف آمادگی خود را برای اعطای پروانه کسب به زندانیان اعلام کرده و برای اجرائی ساختن این طرح هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: ارائه خدمات حمایتی به زندانیانی که در طول مدت محکومیت دوره های کارآموزی را گذرانده وآمادگی لازم به منظور انجام فعالیت های تولیدی راکسب نموده ضروری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.