۱۶ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
کد خبر: 399119

خبرگزاری اسپوتنیک روز سه شنبه در گزارشی عربستان را اولین قربانی جنگ نفت دانست.

 عربستان اولین قربانی جنگ نفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، در این گزارش آمده است: از قرار معلوم ریاض قربانی بحرانی است که ساخت دست خودش است، بحرانی که با هدف ضربه به بازار جهانی نفت برنامه ریزی شد، اما اکنون اقتصاد این کشور را در هم ریخته است. 
داده های اقتصادی حاکی است که عربستان ممکن است سرانجام از جنگ نفتی که خود به راه انداخت و بهای جهانی نفت را به کمتر از 30 دلار در هر بشکه رساند، متاثر شود.
در سه ماهه نخست سال 2016، رشد واقعی تولید ناخالص داخلی عربستان به یک ممیز پنج درصد رسید که از رشد سه ممیز سه درصدی سه ماهه نخست سال 2015 بسیار پایین تر بود. 
این وضعیت نشان می دهد که اقدامات ریاضتی دولت عربستان احتمالا به زودی باعث رکود در این کشور می شود.
عربستان در ماه های اخیر اعلام کرد که به تاثیر بر بازار نفت ادامه می دهد، حتی اگر بهای نفت بار دیگر به کمتر از 30 دلار در هر بشکه سقوط کند. 
عربستان قبلا تولید نفتی اش را 20 درصد افزایش داد و به 10 میلیون و 500 هزار بشکه در روز رساند و این در حالی است که ریاض خواستار عرضه 11 میلیون و 500 هزار بشکه در روز تا پایان سال 2016 و 12 میلیون و 500 هزار بشکه در روز تا اوایل سال 2017 است. 
عربستان مدعی است در دراز مدت بسیار مهم که سهم بازار را حفظ کرد، اما از آنجا که اقتصاد این کشور به سوی پرتگاهی که ساخته خودش است، سوق می یابد، ممکن است آل سعود مجبور شود یک گام به عقب برگردد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.