ابراهیم کالین با بیان اینکه احیای روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی و روسیه دوره جدیدی در سیاست خارجی این کشور است، آن را مایه‌ی مهار بحران سوریه عنوان کرد.

ترکیه: روابط با اسرائیل برای مبارزه با تروریسم موثر است

«ابراهیم کالین» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد عادی‌سازی روابط با اسرائیل و روسیه بر پایه اصول منافع مشترک و احترام متقابل، همکاری‌های منطقه‌ای، صلح و امنیت خواهد بود.
به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری «آناتولی» کالین طی یادداشتی در یک روزنامه ترکیه‌ای، تاکید کرد که گرم شدن روابط با اسرائیل و روسیه «عواقب بسیار مهمی» برای سیاست خارجی آنکارا، صلح منطقه‌ای و ثبات خواهد داشت.
وی با بیان اینکه گام‌های اخیر برداشته شده «پتانسیل کمک به دو مشکل فلسطین و سوریه به همراه مبارزه با داعش و پ.ک.ک را دارد»، افزود: این توافق دوره جدیدی را میان ترکیه و اسرائیل در دو زمینه مهم ایجاد می‌کند. یکی روابط ترکیه-اسرائیل و دیگری وضعیت غزه.
کالین همچنین از تبادل سفیران دو طرف و شروع مجدد روابط اقتصادی و توریستی خبر داد.
سخنگوی دولت ترکیه در ادامه با تاکید بر دفاع از فلسطین برای تاسیس دولت مستقل و پایان اشغالگری نوشت: «ترکیه به روابط خود با تمام گروه‌های فلسطینی ادامه داده و به همه مردم کرانه باختری و غزه کمک خواهد کرد.»
کالین آشتی با رژیم صهیونیستی را اینگونه توجیه کرد: «با عادی‌سازی روابط با اسرائیل، ترکیه شانس بیشتری برای کمک به فرایند صلح و جلوگیری از تنش‌های غیر ضروری و تلفات خواهد شد.»
وی ضمن تاکید مجدد بر مواضع ترکیه درباره سوریه و آینده «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور، درباره نتایج کلیدی دوره جدید در روابط ترکیه و روسیه نیز اضافه کرد: آینده جنگ سوریه و مبارزه علیه تروریسم نتیجه مهم این امر است.
سخنگوی رئیس جمهور ترکیه در پایان نوشت: «روابط احیا شده میان ترکیه و روسیه پتانسیل این را دارد که وضعیت سوریه را مهار کند. این مسئله همچنین به ترکیه کمک می‌کند که بطور موثرتری علیه تروریسم داعش مبارزه کند.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.