نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، گسترش فرهنگ اشرافی‌گری در مسئولان را موجب شکل گیری ولنگاری اقصادی دانست و گفت:باشفافیت در قانون گذاری و نظارت می توان از فساد اقتصادی جلوگیری کرد.

گسترش فرهنگ اشرافی‌گری در مسئولان موجب ولنگاری اقصادی شده است

به گزارش قدس آنلاین،آیت الله محسن حیدری در گفتگو با مهر، با انتقاد از گسترش فرهنگ اشرافی‌گری در میان برخی از مسئولان گفت: اشرافی‌گری بیماری اخلاقی است که به شکل‌های ولنگاری اقتصادی و فرهنگی ظهور و بروز پیدا می‌کند.

وی افزود: بعد از پیامبر گرامی اسلام (ص) روحیه اشرافی‌گری نیز در میان خلفای اسلامی رایج شد که امیرالمومنین(ع) در مقابل فرهنگ اشرافی‌گری ایستاد و جنگ‌هایی نیز بر ایشان تحمیل شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در انقلاب ما هم بعد از جنگ تحمیلی با روی کار آمدن کارگزاران و دولت سازندگی، فرهنگ اشرافی‌گری رشد و نمو پیدا کرد و بخش‌های زیادی از جامعه درگیر این انحراف اخلاقی - اقتصادی شد.

وی تصریح کرد: در دولت فعلی نیز شاهد رشد این فرهنگ هستیم که حقوق‌های نجومی بخشی از عواقب آن است و بدرستی مقام معظم رهبری بر روی آن انگشت گذاشته‌اند.

حیدری قانونگرایی و رصد بیشتر دستگاه‌های نظارتی را دو عامل جلوگیری از فساد اقتصادی نام برد و گفت: خلاءهایی برای عبور از قانون وجود دارد که تنها با شفافیت قانونگذاری و همت نهادهای نظارتی می‌توان از بروز فسادها جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه ریشه‌کنی فسادهای اقتصادی نیازمند عزم ملی است، گفت: باید بازرسی‌ها افزایش یابد و قوه قضائیه نیز با متخلفان برخورد کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.