رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: نتیجه اردوهای جهادی تعالی انسانی است.

نتیجه اردوهای جهادی، تعالی انسانی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، سردار نقدی در اولین همایش جهادگران رضوی که در مرکز نمایشگاه ها و همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد، خدمت به خلق را یکی از مهم ترین توفیقاتی دانست که خداوند نصیب و روزی انسان ها می کند.
وی تصریح کرد: امروز شاهد حضور جوانانی هستیم که خود را از دورترین نقاط کشور به حریم کبریایی امام رضا(ع) رسانده اند تا از این مکان نورانی و با نام امام مهربانی ها فعالیت های جهادی ارزنده خود را در مناطق محروم و مستضعف کشور آغاز کنند.
سردار نقدی دنیاطلبی و نفس پرستی را مهم ترین مصیبت های امروز جهان دانست و گفت: ادوهای جهادی به ما یاد می دهد تا دیگران را بر خود مقدم دانسته و بهترین کار و فعالیت خود را به مردم ارائه دهیم.
وی ابراز کرد: قدم برداشتن در راه رسیدن به رضایت خداوند متعال و اهل بیت(ع) یکی ازمهم ترین رسالت های بسیج است که اردوهای جهادی باید این رویه را الگوی و منش خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه امروز افرادی در جامعه با استفاده از قدرت و مقام خود پول های زیادی از بیت المال را به حساب های شخصی خود وارد کرده اند، افزود: جامعه اسلامی زمانی به رشد و تعالی می رسد که روحیه جهادی بر تمامی شئونات اسلامی آن حاکم شود.
رئیس سازمان مستضعفین با بیان اینکه حرکت اردوهای جهادی باید تاثیرات فرهنگی زیادی برای افراد منطقه و جامعه ایجاد کند، ابراز کرد: این اردوها نباید به فعالیت¬های مقطعی متکی باشد، بلکه باید علاوه بر حل مشکلات عامه بتواند مردم منطقه را در بخش های مختلف خودکفا بار آورد.
وی توجه به حاشیه نشین های کلان شهرها را یکی دیگر از وظایف جهادگران دانست و افزود: جهادگران بسیجی باید مشکلات و معضلاتی که موجب شده مردم، شهرها و روستاهای خود را رها و به حاشیه کلان شهرها پناه آورند، شناسایی، ریشه یابی و برطرف کنند.
نقدی به استفاده از ظرفیت همه اقشار بسیج در اردوهای جهادی اشاره کرد و افزود: بسیجیان دانشجو و دانش آموز همواره در گسترش اردوهای جهادی پیشتاز بوده و هستند، اما نیاز داریم تا به صورت تخصصی و با همکاری افراد متخصص در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، آموزش و ... حضور پیدا کنیم.
وی با اشاره به اینکه امسال جهادگران بسیجی با عنوان جهادگران رضوی پرچم های مزین به نام علی بن موسی الرضا(ع) را در مناطق محروم به اهتزاز در می آورند، گفت: این خادمان جهادی با ارائه خدمات ارزنده موج بزرگی از خدمت و معنویت را در کشور به همراه خواهند داشت.
لازم به یادآوری است؛ اولین همایش جهادگران رضوی با حضور بیش از 400 نفر از نخبگان و جهادگران سراسر کشور در مرکز نمایشگاه ها و همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.