۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸
کد خبر: 399665

قدس آنلاین/ گلستان: دبیرستاد برداشت محصول های زراعی پاییزه در گلستان با بیان این که برداشت دانه روغنی کلزا از کشتزارهای استان در سال زراعی ۹۵ – ۹۴ پایان یافته است، گفت: بهای کلزای تحویل گرفته شده از کشاورزان استان در کوتاه ترین زمان و به صورت کامل پرداخت شده است.

پایان برداشت کلزا درگلستان

عید محمد فاروقی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار روزنامه قدس اضافه کرد: در فصل زراعی جاری کشاورزان استان ۱۳ هزار و ۶۷ تن کلزا را پس از برداشت به ۱۵ مرکز خرید تضمینی دایری توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی تحویل دادند.
به گفته وی در سال زراعی ۹۵ – ۹۴ سطح قرار داد کشت کلزا گلستان ۱۱ هزار و ۳۳۸ هکتار بسته شد که سطح زیر کشت آن حدود ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار بود.
حمیدرضا علی محمدی مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان نیز چند روز قبل پرداخت بهای محصول کلزا به حساب کشاورزان استان را ۹۹ درصد از محصول تحویلی به مبلغ ۳۱۱میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال اعلام کرده بود.
شورای اقتصاد امسال قیمت تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا را ۲۵ هزار و ۳۰۰ ریال تعیین کرده است و کار خرید تضمینی کلزا از کشاورزان گلستان بر عهده شرکت غله و خدمات بازرگانی بود.
کارشناسان کشت دانه های روغنی سازمان جهادکشاورزی گلستان، در ابتدا، برداشت حدود ۲۵ هزار تن محصول را از زمین های زیرکشت این محصول در استان پیش بینی کرده بودند که این امر محقق نشد.
همچنین طبق اعلام اداره پنبه و دانه های روغنی جهاد کشاورزی گلستان در سال زراعی گذشته پنج هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین های استان به زیرکشت کلزا رفت که هفت هزار تن محصول از آن برداشت شد.
کشت کلزا بهترین تناوب برای گندم و جو است و رعایت این تناوب علاوه بر افزایش تولید سال آینده آفات، بیماری ها و نیز علف های هرز را کاهش می دهد.
گلستان دارای ۶۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی است که هر ساله بیشتر این زمین ها به زیر کشت پاییزه گندم و جو می رود.
کلزا به همراه گندم و جو از کشت های پاییزه گلستان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.